Aile eğitim materyalleri ile sağlanan aile katılımının ortaokul öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı konusundaki akademik başarılarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ebeveynlerin çocuklarının öğrenme süreçlerine katılımının önemi, literatürdeki birçok çalışmada vurgulanmıştır. Bu çalışmada, çocuklarının fen bilimlerini öğrenme süreçlerine ebeveynlerin katılımlarının arttırılmasına çalışılmıştır. Bu araştırmanın temel amacı ebeveynlerin eğitim materyalleriyle bilgilendirilip aile katılımlı etkinlikler yoluyla çocuklarının evde öğrenme süreçlerine katılımlarının, öğrencilerin maddenin tanecikli yapısı ünitesindeki akademik başarıları üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Bununla birlikte öğrencilerin evde öğrenme süreçlerinde aile desteği alıp almama durumları, evde öğrenme etkinlikleri ile hedeflenen kazanımlara ulaşma düzeyleri, aile desteği alan öğrencilerin öncelikle desteğine başvurdukları ebeveynlerin kimler olduğu, öğrencilerin aile desteği almama sebeplerinin neler olduğu ve öğrencilerin bu etkinliklerin zorluk düzeylerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Bu çalışma, öntest- sontest kontrol gruplu yarı deneysel desene göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi, Kars ilinde bulunan iki devlet ortaokulunda öğrenim gören toplam 48 altıncı sınıf öğrencisi ile okullardan birindeki 24 öğrenci velisi olarak seçilmiştir. Örneklemde bulunan öğrenciler deney ve kontrol grubu olarak rastgele yöntemle belirlenmiştir. Deneysel uygulama sürecinde ünitenin öğretimine başlanmadan önce deney grubunda yer alan öğrencilerin ebeveynlerine eğitim materyalleriyle desteklenen eğitim programı düzenlenmiştir. Ünitenin öğretimi, her iki araştırma grubunda da dersin öğretim programının ön gördüğü öğretim süreçlerine göre gerçekleştirilmiştir. Buna ilaveten araştırmacı tarafından hazırlanan toplam yedi aile katılımlı etkinlik araştırma gruplarına ünitenin öğretimi süreci boyunca evde öğrenme etkinliği olarak yaptırılmıştır. Araştırmanın verileri ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin `Maddenin Tanecikli Yapısı` ünitesindeki başarılarını ölçe amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Akademik Başarı Testi (ABT), ünitedeki konulara yönelik evde öğrenme etkinlikleri olarak kullanılan aile katılımlı etkinlik formları ve öğrencilerin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla kullanılan aile katılımlı etkinlik öğrenci görüş formları kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, ebeveynlerin eğitim materyalleriyle bilgilendirilip aile katılımlı etkinlikler yoluyla çocuklarının evde öğrenme süreçlerine katılmalarının ortaokul öğrencilerinin hem akademik başarıları üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu hem de öğrencilerin ünitenin öğretim süreci boyunca evde öğrenme süreçlerinin daha başarılı gerçekleşmesini sağladığını ortaya koymuştur. Bu araştırmanın bir diğer sonucu ise evde öğrenme etkinliklerinde aile desteği alan öğrencilerin öncelikle desteğine başvurdukları ebeveynlerin anneleri olduğu, daha sonra sırasıyla babaları ve diğer ebeveynleri olduğudur. Bu araştırmada ebeveynlere sadece araştırmanın kapsamındaki ünitede yer alan konular hakkında sınırlı düzeyde bir eğitim verilebilmiştir. Ancak fen bilimleri dersi kapsamındaki konular hakkındaki bilgilendirmelerle birlikte hem ebeveynlerin hem de öğrencilerin aile katılımının önemi konusunda daha kapsamlı bir eğitim programına dahil edilmelerinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Bununla birlikte benzer çalışmaların fen bilimleri dersinin farklı sınıf düzeylerindeki konularda ve farklı etkinlik çeşitleri kullanılarak yapılması önerilmiştir. The importance of parental involvement in their children's learning processes has been highlighted in many studies in the literature. In this study, it was tried to increase parental involvement in processes of learning science. The main aim of this study is to identify the effect of parental involvement on academic success of students in the unit of particulate nature of matter by informing parents through training materials and family involvement events in learning processes of their children at home. In addition to this, it was aimed to determine whether students get family support in learning processes at home or not, their levels of achieving targeted gains through learning activities at home, who the parents whose support is firstly appealed by the students getting family support are, what reasons for students not receiving family support are and students' views regarding difficulty levels of these activities. This study was conducted according to a quasi-experimental design with pretest, posttest control group. The sample of the study was chosen as a total of 48 sixth grade students in two state secondary schools in Kars and 24 parents in one of the schools. The students in the sample were randomly selected as experimental and control groups. During the experimental application process, a training program supported with educational materials was organized for the parents of the students in the experimental group before teaching the unit. The teaching of the unit was carried out in both research groups according to the teaching processes which course curriculum predicted. In addition, totally seven family participatory activities prepared by the researcher were conducted to research groups as home learning activities during teaching process of the unit. The data of the study was collected via Academic Achievement Test (ABT) prepared by the researcher to measure the success of the 6th grade students in the unit of particulate nature of matter, family involvement activity forms used as home learning activities for the subjects in the unit and student opinion forms used for determining the opinions of students for family involvement activities. The results of the study revealed that parents' involvement in their children's home learning processes via family involvement activities after being informed through training materials both had a positive effect on academic achievement of secondary school students and enabled home learning processes of students to continue more successfully during teaching process of the unit. Another result of this study is that the students who receive family support in home learning activities appeal to parental support of their mothers at first and then their fathers and others respectively. In this study, only a limited level of education could be given to the parents about the subjects in the unit covered by the research. However, it is considered useful to include both parents and students in a more comprehensive training program about the importance of family involvement, along with information on topics covered in the science course. Also, it may be suggested that similar studies should be conducted on subjects at different grade levels of the science course and by using different types of activities.
Collections