Search
Now showing items 1-10 of 18
Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler algısı
(2020-07-21)
Günümüzde Sivil Toplum Kuruluşları, demokratikleşmenin başlıca sebebi olmasa da, demokrasinin temel taşı olarak görülmektedir. STK'ların, devlet ile arasında çift taraflı bir ilişki bulunması, başka bir deyişle, ...
Kriz iletişiminin marka ve itibar yönetimi açısından değerlendirilmesi: Torku süt krizi
(2020-05-11)
Krizler beklenmedik anda, aniden ortaya çıkan ve markalar için tehdit oluşturanunsurlardır. Markalar krizi yönetebilmek adına hızlı harekete geçmesi, yalan haberlerortaya çıkmadan basın açıklamasında bulunması ve stratejik ...
A system model proposal in which human creativity meets with machine learning coping with smoking cravings
(2019-12-05)
Sigarayı bırakmak zordur, ancak tekrar başlamayı önlemek daha da zor olabilir. Aşerme anları, sigara içme dürtüsü, sigarayı bırakmış bir kişinin sigaraya tekrar başlayıp başlamayacağı konusunda belirleyici olabilir. `Sigara ...
Hayalet kadınlar: Bir Zamanlar Anadolu`da ve Abluka filmleri üzerinden Türkiye`nin yeni yönetmen sinemasında kadın temsili
(2020-08-07)
Bu tezde; Türkiye'nin yeni yönetmen sinemasında sıklıkla işlenen `erkeklik krizleri` ve `erkekler arası iktidar mücadelesi` temalarının yer aldığı filmlerdeki kadın temsili ve kadının anlatılara etkisi incelenmiştir. ...
Bakış ve insan: Blade Runner 2049
(2020-10-09)
Siberpunk sineması için temel konulardan bir tanesi insan ve insan olmayan arasındaki ayrımın muğlâklaşmasıdır. Bu konunun işlendiği zeminlerden bir tanesi 'bakış' kavramıdır. Bakış, insan-insan olmayan arasındaki ...
Sosyal medya üzerinden Türk kültürünün yorumlanması
(2019-11-21)
Toplumların teknolojik gelişmelerle çağ atladıkları bu dönemde, sosyal medya, toplumlar ve insanlar arası iletişimi destekleyen önemli bir gelişme olmuştur. Özellikle son 10 sene içerisinde kendisini belli eden ve evrilen ...
From television to internet: Convergence in television series in Turkey
(2020-11-03)
Bu çalışma, Türkiye'de internet yayın platformlarının ortaya çıkmasıyla birlikte televizyon dizilerinde yakınsama (convergence) odağında dizi yaratıcılarının deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Kalitatif araştırma ...
Yeldeğirmeni`ndeki soylulaştırma sürecinin bir etnografisi
(2019-12-02)
Bu tez, Yeldeğirmeni'ndeki ekonomik, kültürel ve sosyal dönüşümün hangi itici güçlerle ilerlediğini ortaya koyan bir etknografi sunmayı amaçlar.Küreselleşme, sanayisizleşme süreçleriyle yakından ilişkili olan ...
Glorification of everyday life: The case of instagram
(2020-03-23)
Bu çalışma Instagram'daki görsel anlam yaratma çalışmalarına ve bunların gündelik hayata etkilerine odaklanmaktadır. Instagram, görsel bir sosyal ağ olarak kullanıcıların gündelik hayat sunumlarını yansıtması bakımından ...
Hijyenik ped reklamlarında kadının dönüşümü
(2020-07-21)
Bu çalışmada, kadın temsilinin dönüşümü konusu hijyenik ped TV reklamları üzerinden incelenmiştir. `Orkid` ve `Molped` markaları çalışmada hijyenik ped sektörü temsilcileri olarak ele alınmış ve bu markaların televizyonda ...