Search
Now showing items 1-10 of 101
İş güvencesi hükümleri bakımından asıl işveren - alt işveren ilişkisi
(2020-06-26)
İşçi - işveren ilişkisinde oldukça fazla uyuşmazlığın yaşandığı ve iş ilişkisinin en önemli aşamalardan biri olan iş sözleşmesinin sona ermesi aşamasında, iş güvencesi sisteminin sonucu olan işe iade davaları, güncel ve ...
Sarmaşık`ın Machiavelli`ye uzanan kökleri: Sarmaşık filminin Machiavelli`nin siyaset felsefesi ile analizi
(2020-06-02)
Bu çalışma yönetmen Tolga Karaçelik'in 2015 yılında çektiği Sarmaşık filmini bir Rönesans dönemi düşünürü olan Niccolo Machiavelli'nin siyaset felsefesi ile beraber analiz etmektedir. Bir gemide mahsur kalan altı ...
Yüksek frekanslı işlemlerin Borsa İstanbul pay piyasasındaki uç fiyat hareketleri çerçevesinde incelenmesi
(2021)
Bu çalışmanın temel inceleme konusu yüksek-frekanslı işlemlerin (high-frequency trading, HFT) uç fiyat hareketleri esnasında piyasalara katılımlarıdır. HFT, bir saniyeden çok daha kısa zaman aralıklarında yüksek sayılarda ...
Tüketici algısında kurumsal itibar ile marka değeri arasındaki ilişki
(2020-11-25)
Çalışmamın amacı kurumsal itibar ve marka değeri arasındaki ilişkinin tespit edilmesidir. Araştırmamda uygulama örneği olarak TNT International Express Taşımacılık Tic. Ltd. Şti. seçilmiş ve veri toplama aracı olarak anket ...
Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler algısı
(2020-07-21)
Günümüzde Sivil Toplum Kuruluşları, demokratikleşmenin başlıca sebebi olmasa da, demokrasinin temel taşı olarak görülmektedir. STK'ların, devlet ile arasında çift taraflı bir ilişki bulunması, başka bir deyişle, ...
Kurum kültürü ve yapısının cam tavana etkisi: İstanbul ili eğitim kurumu örneği
(2020-10-23)
Bu çalışmada kurum kültürü ve yapısının cam tavan sendromu ile ilişkisi araştırılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı özel bir eğitim kurumu araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemi kadın öğretmen, ...
İlaç sektöründeki iletişim uzmanlarının gözünden, yeni RTÜK kanunuyla değişen iletişim faaliyetlerinin sağlık iletişimine etkileri
(2021-04-12)
2011 yılında çıkan RTÜK kanunuyla birlikte, ilaç firmaları reçetesiz ilaçlarla ilgili reklam ve tanıtım faaliyeti yapabilme serbestliği elde etti. Günümüzde de bu kanun güncelliğini korumaktadır. Bu doğrultuda, reçetesiz ...
Türk Bankacılık sisteminde net faiz marjı belirleyicilerinin tespit edilmesi ve etkinlik analizi
(2020-06-19)
Bu çalışma, Türk Bankacılık sistemi içinde net faiz marjı ile maliyet ve karlılık etkinliklerinin belirleyicilerini araştırmayı ve bankacılık sektörü üzerindeki etkilerini tespit etmeyi amaçlamaktadır. Literatürde net faiz ...
Marka Hukukunda karıştırılma tehlikesi
(2020-10-12)
Günümüz şartları değerlendirildiğinde marka hukukunda tecavüz çokça yaşanmaktadır. Marka hakkına yönelik bu tecavüz ise büyük ölçüde iltibas yani karıştırılma tehlikesi suretiyle gerçekleşmektedir. Karıştırılma tehlikesinin ...
Kriz iletişiminin marka ve itibar yönetimi açısından değerlendirilmesi: Torku süt krizi
(2020-05-11)
Krizler beklenmedik anda, aniden ortaya çıkan ve markalar için tehdit oluşturanunsurlardır. Markalar krizi yönetebilmek adına hızlı harekete geçmesi, yalan haberlerortaya çıkmadan basın açıklamasında bulunması ve stratejik ...