İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 241-260 of 480
-
Generation Z in beginning design studio: A case study in Art and Design Studio at Izmir University of Economics
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-21)Tasarım eğitimi, uygulamalı çalışmalara dayanan stüdyo temelli bir öğrenme modelidir. Günümüzde yaygın olarak benimsenmiş Bauhaus modeli, öğretme metodu ve içeriği bakımından geçtiğimiz yüzyıla dayanmaktadır. Diğer yandan, ... -
Having 12 million homes: Understanding couchsurfing as gift culture
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06-14)Bu tez internetteki sosyal ağları, armağan kültürünün bir uzantısı olarak incelemektedir. Marcel Mauss ve takipçisi olan diğer araştırmacılar çalışmalarında, insanlar arası etkileşimin bir hediye alışveriş sistemine ... -
Outdoor sports area design for people affected by cerebral palsy
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, dış mekan spor alanı tasarımlarının beyin felçli insanlardaki etkileirini incelemektedir. Ana amaç, onların toplumla olan ilişkilierini sporun yardımıyla kuvvetlendirmektir.Beyin felci, kişilierin günlük ... -
The natural resource curse in Sub-Saharan Africa: Evidence and potential reversal
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sahra-Altı Afrika ülkelerinin mineral, orman ve kömür gibi doğal zenginlikler bakımından çok şanslı olduğu bilinen bir gerçektir. Bu şansa rağmen Sahra-Altı Afrika ülkelerinin tüm dünyada benzeri olmayan bir iktisadi ... -
A feminist content analysis of Bayan Yani humour magazi̇ne: A case analysis of Gülay Batur caricatures
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tezin hedefi bir kadın karikatüristin mizah dergisinde kadını nasıl çizdiğini ve kadınlarla igili konuların geleneksel anlatımından nasıl farklılıklar gösterdiğini analiz etmektir. Tez, Bayan Yanı dergisindeki Gülay ... -
Instrumentalisation of media by the Front National in their race to power
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-20)İlk zamanlarda medyanın uzak durduğu Front National, şimdilerde televizyon, radyo, gazete manşetleri ve sosyal medyanın gündeminde sık sık yer almaya başladı. Yıllar önce başlayan Front National'i iyi gösterme çabaları ... -
Exploring literary space through `The Spatial Triad` by Henri Lefebvre in the museum of innocence
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-06)Bu tezin amacı, bir edebiyat eserinde, hikayenin geçtiği temsili mekân olan yazınsal mekân kavramını, Henri Lefebvre'in mekân üçlemesi üzerinden araştırmaktır. Orhan Pamuk'un geniş ölçüde takdir gören romanı ve ... -
A semiotic approach through costume design in the Triadic ballet of Bauhaus stage
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-08)Bu çalışma, Oskar Schlemmer tarafından 1920'li yılların başında tasarlanmış ve sahnelenmiş olan Triadic Ballet (Das Triadisches Ballett) kostümlerinin semiyotik bir değerlendirmesidir. Method, kurucu semiyotikçilerin ... -
Re-construction of femininity: A content analysis of `Bu Tarz Benim` reality show
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye'nin en şık kadınını seçtiğini iddia eden Bu Tarz Benim adlı reality televizyon programının kadın bedenini disipline ederek `erkek bakışı` yoluyla cinsiyetçi bir söylemle kadınlığı yeniden kurmaya ... -
Reflections of socio-political events on political advertising: a semiotic analysis of the June and November 2015 General Elections
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-21)Bu çalışma, siyasal iletişim çerçevesinde toplumsal olayların siyasal reklam mesajları etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca siyasi parti ideoloji ve parti kimliklerinin bu mesajlarda yansımalarının da ortaya ... -
The influence of stress on `wanting` and `liking` behavior for sweet and savoury food
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)İnsanlarda ödül sistemi, 'istek' ve 'beğeni' olmak üzere iki ayrı bileşenden oluşur. Bunlar sırasıyla teşvik belirginliği ve hedonik bileşen olarak adlandırılır. Önceki çalışmalar, ödül sisteminin bu ... -
Government transition and the role played by armies in East Africa: A comparative study
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-15)Doğu Afrika ülkeleri eski İngiliz eski kolonileridir ve Kralın Afrika Tüfekleri'nin mirasçılarıdır. Doğu Afrika ülkeleri 1960'lı yıllarda bağımsızlıklarını kazandılar ve 1964 yılında Doğu Afrika isyanlarına ... -
Eye-hand coordination during adaptation to a novel visuomotor rotation task and underlying hemodynamic correlates: An eye tracking and functional near-infrared spectroscopy (fnirs) study
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada yeni bir görsel-motor rotasyon görevine adaptasyon sürecinde göz-el koordinasyonundaki değişimler ve temelinde yatan sinirsel mekanizmalar incelenmiştir. Buna ek olarak, bu çalışmada geleneksel (doğrusal) ... -
The impact of the changes media ownership structure in Turkey on journalistic practis: A case study of İzmir
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-04-19)Osmanlı İmparatorluğundan bugüne daima devlet eli ile hayata geçirilen basın Türkiye'de sürekli olarak iktidar ile karşılıklı bir bağımlılık ilişkisi sürdürmüştür. Bu ilişki içinde basın devletin gerektiğinde yasal ... -
The analysis of living spaces used in sci-fi movies: The case of Joseph Kosinski
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Sinema tarihinin başlangıcından itibaren mekân, senaryoyu görselleştirmek için önemli bir temsil aracı olmuştur, bu yüzden mimarlık ve sinema arasında özel bir etkileşim süregelmiştir. Bilim kurgu sineması mimarlık ve ... -
Sustainability and luxury purchase attitude
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Son on yılda, lüks markaların dünyadaki tüketimi hızlı bir artış göstermektedir. Tüketicileri lüks markaları satın almaya teşvik eden birçok faktör vardır. Her geçen gün lüks eşyaların tüketimi hızla artmaktadır. Bunlara ... -
Revealing marketing criteria of customs services: A dyadic approach
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-01-08)Hizmet pazarlamasına verilen önemin giderek artması, rekabetçi endüstriyel pazarlarda daha iyi hizmet ve müşteri memnuniyeti sağlama amacıyla hizmet sektörü segmentlerine ayrı ayrı odaklanılması ihtiyacını doğurmuştur. ... -
Herd behavior in the Turkey stock market
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Türkiye hisse senedi piyasasındaki yatırımcıların sürü davranışlarını, 1991 ile 2016 yılları arasında günlük verileri kullanarak incelemektedir. Tüm hisse senedi piyasasını ve piyasayı azalan ve yükselen piyasalar ... -
The elements of omni-channel retailing: An analysis of fashion retailers from Turkey
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-24)Günümüzde bütüncül kanal perakendeciliği, akıllı telefonların, tabletlerin kullanımının yaygınlaşması ve müşteri beklentilerinin artmasıyla çok önemli bir strateji haline gelmiştir. Bütüncül kanal perakendeciliğinde tek, ... -
Corporate values in the globalizing world: A cross-cultural semantic network analysis
(İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-01-09)Değer kavramı birçok sosyal bilim dalında olduğu gibi halkla ilişkiler alanında da oldukça önem verilen bir konudur. Bir kurumun temel inançlarını ve felsefesini yansıtan kurumsal değerler, kurum kültürünün merkezinde yer ...