Reflections of socio-political events on political advertising: a semiotic analysis of the June and November 2015 General Elections
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, siyasal iletişim çerçevesinde toplumsal olayların siyasal reklam mesajları etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca siyasi parti ideoloji ve parti kimliklerinin bu mesajlarda yansımalarının da ortaya çıkarılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda, 2015 yılında gerçekleştirilen 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri ve 1 Kasım 2015 Erken Seçimleri için Adalet ve Kalkınma Partisi (Ak Parti) ve Halkların Demokratik Partisi için hazırlanan reklam çalışmaları incelenmiştir. 7 Haziran seçimleri öncesi sosyopolitik ortam ve seçimlerin hemen ardından 1 Kasım 2015 Erken Seçim'lerine neden olan olaylar detaylıca açıklanmış; bu olayların yansımaları seçilen reklam mesajları üzerinden analiz edilmiştir. Yazılı ve görsel metinlerin analizinde göstergebilim önemli araştırma yöntemlerinden biridir. Bu yüzden seçilen reklam örnekleri göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Farklı mecralardan seçilen reklam örnekleri, Ferdinand de Saussure ve Roland Barthes'ın ortaya koyduğu göstergebilimsel yöntemle analiz edilmiştir. Ak Parti ve HDP'nin Haziran ve Kasım seçimleri için hazırladığı reklamlar analiz edilip her iki partinin iki seçim için hazırladığı çalışmalardan çıkan sonuçlar karşılaştırılmıştır. 7 Haziran Genel Seçimi için hazırlanan reklamların analiz sonuçları 1 Kasım Erken Seçimi ile karşılaştırıldığında, iki seçim arasında gerçekleşen sosyopolitik olayların her iki partinin reklam mesajlarını etkilediği görülmektedir. Ayrıca, partilerin ideolojileri de bu konuları mesajlarında nasıl ele aldıkları üzerinde etkilidir. Anahtar Kelimeler: Siyasal iletişim, siyasal reklamcılık, siyasal kampanyalar, genel seçim, Adalet ve Kalkınma Partisi, Halkların Demokratik Partisi. This thesis analyses the influence of sociopolitical events on the messages of political advertising. In addition to this, it is aimed to reveal the reflections of political party ideologies on these messages. In this context, the advertisements of the Justice and Development Party (AK Party) and Peoples' Democratic Party (HDP) which were prepared for the General Election in June 2015 and the Snap Election in November 2015 are analysed. The socio-political climate before the June Election is described and the negative events which paved the way for the snap election in November 2015 are explained in detail. The reflections of these events are analysed through the advertising messages of these parties. Semiology is one of the important research methods in the analysis of written and visual texts. Therefore, selected advertising samples are analysed by using semiotic analysis method. Samples from different mediums are selected and analysed by using Ferdinand de Saussure's and Roland Barthes's methods of semiology. The AK Party and HDP's advertisements for the June and November elections are analysed and the findings from these two parties' advertisements from both two elections are compared. Findings from June and November elections indicate that the sociopolitical events between June and November 2015 had an influence on the advertising messages of both AK Party and HDP. Additionally, party ideologies also have an influence on how these parties handle these sociopolitical events in their messages. Keywords: Political communication, political advertising, political campaigns, general election, Justice and Development Party, Peoples' Democratic Party
Collections