Tüketici zihninde fiyat ve kalite ilişkisi: Dayanıklı ve dayanıksız tüketim ürünlerinin karşılaştırılmasına yönelik bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Söz konusu tezde, dayanıklı ve dayanıksız tüketim ürünlerinde tüketici zihninde fiyat ve kalite ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda İstanbul'da ikamet eden 18 yaş ve üzeri katılımcılara dayanıklı ve dayanıksız tüketim mallarını temsilen televizyon ve şampuan ürünlerini içeren anket soruları yöneltilerek fiyat-kalite ilişkisi değerlendirilmiştir.Çalışma üç kısımdan oluşmaktadır. İlk iki bölümde literatürdeki teorik bilgiler verilip son bölümde dayanıklı ve dayanıksız tüketim ürünlerinde kalite-fiyat ilişkisi üzerine yapılan araştırmaya ait bulgulara yer verilmiştir.Araştırma sonuçları dayanıklı tüketim ürünlerinde fiyat-kalite ilişkisinin; sahip olunan çocuk sayısı, eğitim seviyesi ve gelir durumuna göre farklılaştığını diğer demografik faktörlere göre farklılaşma olmadığını göstermektedir. Dayanıksız tüketim ürünlerinde ise hiçbir demografik faktöre göre farklılaşma olmadığını görülmektedir.Dayanıklı tüketim ürünlerinde fiyat-kalite ilişkisi, indirim duyarlılığı ve prestij duyarlılığı ile ilişkili iken; dayanıksız tüketim ürünlerinde fiyat-kalite ilişkisi, fiyat bilinci, indirim duyarlılığı, fiyat uzmanlığı ve prestij duyarlılığı ile ilişkilidir.Anahtar Kelimeler: Fiyat-Kalite İlişkisi, Dayanıklı Tüketim Ürünleri, Dayanıksız Tüketim Ürünleri The point of the thesis is; to research the ideas of consumer?s about the relationship between price and quality of durable and nondurable consumer products. In the direction, the relationship between price and quality television and shampoo is given as a representative of durable and nondurable consumer products to articipants 18 years and over who live in İstanbul.The thesis consists three parts. At the first and second parts the theoretical informations in literature is given and the last part is about the research of the relationship between price and quality of durable and nondurable consumer products.The result of researches shows that the relationship between price and quality of durable consumer products can be different by number of children, educational level and income status but not for other demographic factors.While offers awareness and prestige sensitivity is related to the relationship between price and quality of durable consumer products; cost-conscious, discount sensitivity, price sensitivity is related to the expertise and prestige at nondurable consumer products.Key Words: Price-Quality Relationship, Durable Consumer Products, Nondurable Consumer Products.
Collections