Hizmet sektöründe eğitim kurumlarının markalaşması: Türkiye`deki üniversitelere yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulusal ve uluslararası rekabetin arttığı koşullar altında dünyanın dört bir yanındaki üniversiteler, kendilerini farklılaştırmak, öğrencileri ve akademik personeli çekmek için benzersiz bir tanım arayışına başlamışlardır. Markalaşma son birkaç yıldır yüksek öğrenimde yaygındır. Markalaşmanın üniversitenin özünde ne olduğu, neyin yerine geçeceği ve ne şekilde tanınacağını belirtmek gerekir.Üniversiteler sadece eğitim kuruluşları değillerdir. İş dünyasında olduğu gibi hizmet sunarlar. Bir üniversitenin markayla açıklanması karmaşık olabilir. Üniversiteler markalarını özdeşleştirerek kendilerini farklılaştırırlar. Bir markanın en önemli unsuru kalitedir. Eğitim kalitesi, eğitimin amaçları ve işlevlerini karşılayabilmek olarak tanımlanır.Bu çalışma üniversitelerde markalaşma, marka olma kriterleri, Türkiye'deki üniversitelerin global bir marka olamamasının sebepleri ve bu amaca ulaşılması için yapılması gerekenleri araştırır.Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket rastgele seçilmiş 349 üniversite öğrencisine ve mezunlarına uygulanmıştır.Anket sonucunda elde edilen veriler, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 17.0 programında analiz edilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistikler (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Analiz için Kruskal Wallis H-Testi, Mann Whitney U testi and korelasyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, üniversitelerde markalaşma için en önemli kriterlerin ?akademisyenlerin nitelikleri?, ?mezuniyet sonrası iş bulma kolaylığı? ve ?üniversitelerin akademik başarısı? olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrenci ve mezunların demografik özellikleri ile algılanan değer ve markalaşma yönünden bazı anlamlı ilişkilerin olduğu sonucu çıkmıştır. In the face of increased national and international competition, universities in all parts of the world have begun a search for a unique definition in order to differentiate themselves and attract students and academic staff. Branding is common in higher education over the last few years. It entails defining the essence of what a university ``is??, what it ``stands for??, and what it is going to be known for.Universities aren?t just educational facilities. They offer services just like other business. A university may be too complex to be encapsulated by one brand. They differentiate themselves by identifying their brand. The quality is the most important element of a brand. The quality of education is defined as fulfilling the aims and functions of education.This study investigates the branding in universities, criteria of becoming a brand, the reasons of why universities in Turkey cannot be a global brand and the necessities to achieve this aim.The survey that was prepeared with respect to this purpose was applied to 349 random students and alumni of the universities.The findings those were found after the survey, was analyzed in SPSS (Statistical Package for Social Sciences) program. Descriptive statiscal methods (frequency, percentage, average, standart deviation) were used while evaluating the research findings. Kruskal Wallis H-Test, Mann Whitney U test and correlation analysis were used for analysis.In consequence of the study, it has been established that the most important criterias for branding in universities are ?academicians' qualifications?, ? ease of getting a job after graduation? , ?universities? academic reputation?. Besides, it has been reached that there are some meaningful relations between demographical properties of students/ alumni and perceived value and branding.
Collections