Üstün yetenekli çocukların sosyal medya kullanım motivasyonları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üstün yetenekli çocukların sosyal medya kullanım motivasyonlarını Kullanımlarve Doyumlar Yaklaşımı perspektifinde tespit etmek amacıyla yapılmış bu çalışma,betimsel nitelikli tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma grubu, 2012-2013 eğitimyılında İstanbul Bilim ve Sanat Merkezi, Beşiktaş Bilim ve Sanat Merkezi ve BeyazıtFord Otosan İlköğretim Okulunda öğrenim gören üstün yetenekli öğrencilerdir.Araştırmanın veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen bir anketformu kullanılmıştır. Bu formda yer alan `Sosyal Medya Kullanım MotivasyonuÖlçeği`nin yapı geçerliliği faktör analizi ile incelenerek Cronbach Alpha iç tutarlılıkkatsayısı α=0,836, KMO katsayısı 0,845 ve Bartlett testi 1735,0 olarak hesaplanmıştır.Çalışma giriş, tartışma, sonuç ve öneriler kısımları haricinde üç bölümdenoluşmaktadır. İlk bölümde üstün yetenekli çocukların, sosyal medyanın, dijital yerlilerinve ağ neslinin özellikleri açıklanmıştır. İkinci bölümde Kullanımlar ve DoyumlarYaklaşımı ele alınarak araştırmanın amacı ve kapsamı, araştırma modeli, araştırmakümesinin belirlenmesi, veri toplama aracının oluşturulması, verilerin düzenlenmesi veanalizi süreçleri aktarılmıştır. Üçüncü bölümde ise araştırma sonucu elde edilenbulgulara yer verilmiştir.Toplam 401 (N=401) öğrenci ile gerçekleştirilen araştırma sonucunda üstünyeteneklilerin, sosyal medyayı en fazla eğlenme motivasyonuyla kullandıklarısaptanmıştır. Araştırmanın bulguları üstün yetenekli çocukların sosyal medyayıpragmatik şekilde kullanma eğiliminde olduklarını ve internet kullanım amaçlarıylasosyal medya kullanım amaçlarının örtüştüğünü, ayrıca YouTube, Facebook veTwitter'ın en sık kullandıkları sosyal ağ siteleri olduğunu da ortaya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: sosyal medya, kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı, ağ nesli, üstün yetenekli çocuklar This is a study in descriptive scanning model and its purpose is to establish themotivations of gifted children's usage of social media in the perspective of Uses andGratifications approach. The research group is composed of gifted students of İstanbulScience and Art Centre, Beşiktaş Science and Art Centre and Beyazıt Ford OtosanElementary School in 2012-2013 academic years. Used a survey form developed byresearcher for data collection tool. The reliability of `Social Media Usage MotivationScale` in the survey examined by factor analysis and Cronbach's alpha internalconsistency coefficient measured α=0.836; KMO coefficient measured 0,845 andBartlett's Test of Sphericity measured 1735,0.The study consists of three chapters excluding its introduction, discussion,conclusion and recommendations chapters. In the first chapter gifted children, socialmedia, network generation and digital natives defined. In the second chapter, firstlyUses and Gratifications approach handled than, the purpose and scope of the study,research model and research cluster identification, data collection tool development,data organization and analysis processes are described. The third chapter contains thefindings of the research. The discussion, conclusion and recommendations chapters arefinal chapter of the study, which consist of general concluding of the research and of theanalyses carried out.The research evaluated over 401 (N=401) surveys and data analysis showed thatentertainment is the most prominent motivation of gifted children's usage of socialmedia. According to the results; gifted children tend to use social media in a pragmaticway and Internet usage of gifted children overlaps with the objectives of their intendedusage of social media; also the most frequently used social networking sites by giftedchildren are YouTube, Facebook and Twitter.Keywords: social media, uses and gratification approach, network generation, gifted children
Collections