Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorSağlam, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-04T18:44:50Z
dc.date.available2020-12-04T18:44:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/96218
dc.description.abstractBu araştırma müşteri temelli marka denkliği ve unsurlarının (algılanan kalite, marka bağlılığı, marka çağrışımları, marka farkındalığı) tüketici satın alma niyeti üzerine etkisinin GSM sektörü için belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. İstanbul' da yaşayan ve cep telefonuna sahip herkes araştırmanın anakütlesini oluşturmaktadır. Anakütlenin tamamındaki müşterilere ulaşmak mümkün olmadığından veri toplanması için kolayda örnekleme metodu kullanılmıştır ve 547 kişiye ulaşılmıştır. Marka denkliği unsurları ve satın alma niyeti arasındaki ilişkinin açıklanması için yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Sonuçlar marka denkliği unsurlarının ve marka denkliğinin satın alma niyeti üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. GSM sektörü için satın alma niyetinde en etkili marka denkliği boyutu marka çağrışımı olarak belirlenmiştir. Ayrıca marka denkliği unsurlarının marka denkliği üzerindeki etkisi araştırılmış ve algılanan kalite boyutunun marka denkliği oluşumunda en etkili faktör olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Marka Denkliği Unsurları, Satın Alma Niyeti, Yapısal Eşitlik Modeli
dc.description.abstractThis research aims to analyze the effect of consumer oriented brand equity and related dimensions (perceived quality, brand loyalty, brand associations, and brand awareness) to consumer purchase intentions in the GSM Sector. All the residents of İstanbul who own mobile phones are the population of the research. Due to the fact that it is very hard to reach all the population, simple sampling method has been used for data collection and 547 people have been reached. Structural Equation Model has been used to explain the relationship between the brand equity/ related issues and purchase intentions. Results show that brand equity/related dimensions have a positive effect on consumer's purchase intentions on GSM sector. Brand associations have been cited as the most influential in consumer purchase intention in GSM sector. Furthermore, perceived quality has been found as the most effective factor in the brand equity dimensions.Keywords: Brand Equity Dimensions, Consumer Purchase Intentions, Structural Equation Modelen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMüşteri temelli marka denkliği unsurlarının tüketici satın alma niyeti üzerine etkisi: GSM sektöründe bir uygulama
dc.title.alternativeThe effect of consumer oriented brand equity related dimensions to consumer purchase intentions: Astudy in the GSM sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPurchase intention
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmPerceived quality
dc.subject.ytmGSM sector
dc.subject.ytmBrand equity
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand association
dc.subject.ytmPurchasing
dc.identifier.yokid10028044
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid357596
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess