Gündem belirleme kuramı çerçevesinde siyasal karar verme sürecine sosyal medya etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal medya, kendisinden önce var olan ve bugün geleneksel medya olarak adlandırdığımız medya uygulamalarına nazaran, etkileşimli, katılımcılığını kolaylaştıran ve medya içerik alıcısını, içerik üreticisi noktasına taşıyan yönleri nedeniyle, izleme/dinleme/okuma bakımından kullanım tercihi giderek artan bir medya alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya günlük yaşantımızdaki etkisi nedeniyle, sosyalleşme sürecimizi belirleme rolünü ele alabilmekte, geleneksel medya gibi, kültürel, sosyal ve politik tercihlerimizi de biçimlendirici bir nitelik taşımaktadır. Geleneksel medya gibi gündem belirleyici bir nitelik gösteren sosyal medyanın, gündemi belirleme ektisinin hangi düzeyde olduğu, politik tercihlerimizi doğrudan etkileme gücüne sahip olup olmadığı ise birçok bakımdan ilgi konusu olmaktadır. İletişim kuramlarında ele alınan gündem belirleme tezinin, geleneksel medyada olduğu üzere, yeni medya ortamlarında da aynı şekilde çalışıp çalışmadığı, politik davranışların incelenmesi üzerinden kamuoyunun sosyal medyada üretilip üretilmediği sorunsalını araştırmak günümüz medya alımlama ortamında dikkat çeken başlıklardan biridir.Bu bakımdan tezin ve araştırma konusunun temel amacını; Türkiye'de, bireyin sosyal medya kullanım örüntülerini incelemek ve sosyal medyanın seçmenin siyasal karar verme sürecinde davranışlarına olan etkilerini 'Gündem Belirleme Yaklaşımı' çerçevesinde ortaya koymak oluşturmaktadır.Sosyal medyanın siyasal karar verme sürecine etkisini tespit etmek üzere yapılan alan çalışmasının çerçevesini, Türkiye genelindeki çoğunluğunu üniversite gençliğinin oluşturduğu sosyal medya kullanıcılarına, sosyal medya (facebook, twitter vb.) platformları üzerinden yürütülen anket uygulaması oluşturmaktadır.Siyasal karar verme sürecine, sosyal medyanın etkisini belirlemeye yönelik yürütülen alan çalışmasının bulguları, Gündem Belirleme Kuramının genel kabulleri açısından sınanmıştır. Araştırma sonucunda, kullanıcıların sosyal ağları aktif kullandıkları, siyasi içerikli görüşlerin ve mesajların yayılmasında kısmen etkili oldukları sonucuna varıldığı; ancak sosyal medyanın kullanıcıların siyasi eğilimlerine farklı yönde bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Bununla birlikte sosyal medya gündeminde yer alan gündemlerin aynı zamanda kamuoyu gündemi olduğu sonucuna varılmıştır. Social media, unlike the existing traditional media appeals to be more interactive, facilitating the participation and media content receiver, because of the aspects bearing on the content producer point of watching / listening / reading in terms make it the most user preferred, it emerges as progressivley growing media field. Due to the impact of social media on daily life, it takes in hand the role of socialization process, unlike traditional media, carries importance on cultural, social, political preference. Interest still remains, traditional media, social media shows the same importance on media agenda-setting, and its first- hand influences on political preferences. As in communication theory, the traditional media, and agenda setting principles and to see new media environment functions. Research on forming public opinion, through social media and observation of political behavior are important topics in today's media. The aspect of the thesis and main purpose of the research project ; In Turkey, examining the individual use of the social media, impact on their behavioral patterns and the effects on the voters' political decision making , analyzing it through the theory of the ' Agenda Setting Approach'.Field studies conducted to identify, effects of social media on political decision-making process, In Turkey, general majority of social media users consists of University students, social media (Facebook, twitter, etc.) results of surveys on these media platforms.Political decision making process, conducted through field study show results to determine the effects of social media tested to observe acceptance of the agenda setting theory. As a result of this research, it was determined that, if social networks actively used, they were partially effective on spreading political views and messages ; however, contents in social media and different political leanings does not have a tremendous impact. At the same time, conclusion was reached that social media agenda same as the public-opinion agenda.
Collections