Dinin magazinleştirilmesi: Türk televizyonlarında dinin temsili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumun kurucu unsurlarından biri olan din olgusudur. Dini öğretiler hem aileden, hem çevreden edinilirken kitle iletişim araçlarının toplum yaşamını etkilemesiyle birlikte en fazla başvurulan kaynaklardan birini de medya oluşturmaktadır. Medya ve din bağlantısı farklı şekillerde ortaya çıkmaktadır. Bu tez çalışmanın yanıt aradığı sorulardan biri siyasi iktidarın dine bakışının medya temsilini nasıl etkilediğidir. İkinci soru ise medyanın kendi yapısından kaynaklı olarak dini bilgiyi magazinleştirerek sunup sunmadığıdır. Belirtilen iki temel sorunun yanıtı aranırken dinin popülerleşmesi kavramı ele alınmakta aynı zamanda da medyada dinin nasıl temsil edildiği tartışılmaktadır. Bu çalışma kapsamında Cumhuriyet dönemindeki iktidarların din politikaları ele alınarak değişen din politikalarının medyatik din temsiline nasıl yansıdığı/yansıtıldığı incelenmektedir. Ayrıca 1990 sonrası Türkiye'de gelişen özel televizyonculuk dönemiyle birlikte izlenme kaygısının artışıyla birlikte izleyiciyi çekebilmek için kullanılan magazinleşmenin dine ilişkin yayınları nasıl etkilemiş oldukları kaynak taraması yöntemiyle serimlenmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Din, magazinleşme, popülerleşme, temsil, medyada din temsili One of the constituent elements of society is the phenomenon of religion. While religious doctrines are obtained from both family and environment, with mass media affection social life, media constitutes one of the most consulted sources. The connection between media and religion emerges in different forms. One of the questions that this dissertation study tries to answer is that how does view of government towards religion affect media representation. And the second question is whether media presents religious information by tabloidizing it as a result of its own structure or not. While seeking for an answer to these two main questions popularization of religion concept is addressed and at the same tie how religion is represented in media is discussed.Within the scope of this study by addressing religion policy of governments in the Republican era, how does changing religion policies reflect/is reflected to religion representation is examined. In addition, with the private broadcasting that is developed after 1990 how did tabloidizing, which is used to attract audience with the increase of worries of number of views, affected broadcasts related to religion is tried to be exposed through the literature review method.Key Words: Religion, tabloidizing, popularization, representation, religiousrepresentation in media.
Collections