Kurum kültürünün oluşturulmasında duygusal zekanın önemi ve çalışanların iş performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, duygusal zekânın kurum kültürü ile ilişkisi ve üzerine etkisinin; duygusal zekânın iş performansı ile ilişkisi ve üzerine etkisinin; ayrıca kurum kültürünün iş performansı ile ilişkisi ve üzerine etsinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Duygusal zekânın özellikle hizmet sektöründeki önemi nedeniyle eğitim, sağlık ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren 3 kurumdaki yönetici ve çalışanlar araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Örneklem büyüklüğü hesaplanmış ve 269 kişiye anket uygulanmıştır. Veri analizinde SPSS 21 istatistik programı kullanılmıştır. Demografik bulguların elde edilmesinde frekans analizi, ölçek güvenilirliği için güvenilirlik testi, faktör yapıları için faktör analizi, çalışmadaki ilgili boyutların arasındaki ilişki ve etkinin belirlenmesi için regresyon analizi ve normallik varsayımının sağlanması için normallik testi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, özellikle hizmet sektöründe duygusal zekânın öz bilinç, empati ve motivasyon yetkinliklerinin etkili olduğu; fakat kurum kültürü ve iş performansı üzerindeki etkisi ve ilişkisinin düşük olduğu belirlenmiştir. Dolayısıyla duygusal zekânın hem kurum kültürü, hem de iş performansı üzerindeki etkisi ve ilişkisinin test edilmesinin ülkemiz için henüz erken olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kurum Kültürü, Duygusal Zekâ, Performans This study had been prepared to determine of relationship and influence between emotional intelligence and corporate culture, between emotional intelligence and job performance and also between corporate culture and job performance. Because of the important of emotional intelligence specially in service sector the study population had been taken shape from administrations and workers who working in 3 organizations that operate in education, health and tourism sector. The current sample size had been calculated and applied a questionnaire form to 269 persons.SPSS 21 statistical program was used in data analysis. The frequency analys was used to obtain demografic findings, reliability test for scale reliability, factor analys test for factor structure, regression analys to determine of relationships and influence among related dimensions and normality test for normality assumption.On the study result, specially in service sector emotional intelligence dimensions which that self conscious, empathy and motivation has been efficient but the effects on corporate culture and job performance had been found less than the other effects. Consequently, this result had been determined to test of emotional intelligence's effect on both job performance and corporate culture earlier for Turkey yet.Key words: Corporate Culture, Emotional Intelligence, Performance
Collections