Türkiye`de internet gazeteciliği ve etik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte internet gazeteciliği de gün geçtikçe etkinliğini artırmaktadır. Yeni bir reklam zemini sunan internet gazeteciliğinde, ulaşılmanın, tercih edilmenin, yaygın ve cazip olmanın göstergesi geleneksel gazetecilikte olduğu gibi satın alınma değil; tıklanmadır. İnternet gazeteciliğinde haber metninin niteliğinden öte, metne ulaşılmanın niceliği reyting ölçütü olduğu için, zaman zaman haber editörleri dikkat çekici manşetler kullanmaktadır. Ayrıca internette hızlı bir biçimde gerçekleşen içerik yenilenmesi haberlerin sürekli doğru ve eksiksiz kalmasını zorlaştırmaktadır.Bu çalışma, internet gazeteciliğindeki etik sorunları Türkiye'deki internet gazeteciliği pratikleri üzerinden tartışmayı amaçlamaktadır. With internet's becoming widespread, internet journalism is increasing its effectiveness. The indicator of being accessible, preferred, common and appealing in internet journalism that provides a new basic for advertisements is not being purchased as in traditional journalism, but being clicked. Since the quantity of reaching the text is the criteria of rating in internet journalism rather than the quality of news text, new editors sometimes use impressive headlines. Infırmation may sometimes be broadcasted before its accuracy is confirmed and news can be misleading. This study aims to discuss the ethical issues in internet journalism pratices in Turkey.
Collections