Tedarik ve imalat süreçlerinin iyileştirilmesi: Vasıflı çelik üretiminde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşam koşullarındaki değişimler ve gelişen teknoloji ile birlikte müşteri talepleri gittikçe çeşitlenmektedir. Bu noktada müşterilerin isteği kaliteli, uygun fiyatta ve hızlı bir şekilde taleplerinin karşılanmasıdır. Günümüzde taleplerin karşılanabilmesi için işletmeler, birbirlerinin teknolojilerini ve finansal yapılarını model alabilmektedir. Güç yarışında galip gelebilmek için iyi bir yönetim anlayışı geliştirmek gerekmektedir. Akabinde de bu anlayış tavandan tabana yayılarak, organizasyon kültürü olarak çalışanlara benimsetilmelidir. Çalışmada ilk olarak süreç kavramı, süreç yönetimi ve süreç iyileştirme teknikleri hak-kında teorik bilgiler verilmiştir. Daha sonra ana hedef sektörü otomotiv yan sanayi olan ve JIT (just in time- tam zamanında) felsefesi ile çalışan müşterilere ürün tedarik eden vasıflı çelik üretimi yapan bir firmada uygulama yapılmıştır. Uygulamada amaç; katma değerli ürünlerin üretildiği hatta yönelik hammadde girişinden malzemenin çıkışına kadar olan süreçte iyileştirme çalışmaları yaparak verimliliğin, hızın ve müşteri beklen-tisinin karşılanma oranını arttırmaktır. Kullanılan süreç iyileştirme yöntemleri ise; beyin fırtınası, pareto analizi, histogram, balık kılçığı, 5S (Seiri, Seiton, Seiso, Seiketsu, Shit-suke- Sınıflandır, Düzenle, Temizle, Standartlaştır, Devamlılık Sağla), kobetsu kaizen, 8D problem çözme yöntemi, kontrol kartları, kontrol grafikleri, poka-yoke, FMEA (Fai-lure Modes And Effect Analysis, Hata Türleri ve Etkileri Analizi) 'dır. Kullanılan bu yöntemler sayesinde uygulamanın yapıldığı tamamlama hattında amaca yönelik; müşteri memnuniyeti artışı, verimlilik artışı, süreçleri kontrol altına almak, zamanı daha etkin kullanmak ve daha fazla kaliteli ürün üretmek mümkün olmuştur. Anahtar kelimeler: Süreç İyileştirme Teknikleri, Kaizen, Süreç Yönetimi, Tedarik, İmalat Customer requests are increasingly varied with the change of the living conditions and developing technologies. From this point of view, customers demand good quality, rea-sonable prices and quick delivery. Nowadays, organizations can imitate the technology and financial position each other to meet these demands. In this power race, it is neces-sary to improve a good manner of rule. This strategy should be adopted by the employ-ees within the organization's culture. Because, the only thing that can't be imitated is regime / system and get into changing conditions. In this study begin with the theoretical information about concept of process, process management and process improvement techniques. Next, this study continuous with an application in a Steel production company which supplies product to the customers in the automotive supplier industry that working with JIT Philosophy. The purpose of study is to increase the productivity, speed and satisfaction of the customer expectation by making improvements in the process from the raw material entry to the exit of the product. The process improvement techniques used for the study are; brain storming, pareto analysis, histogram, fishbone, 5S, cobetsu kaizen, 8D problem solving method, control cards, control charts, poka-yoke, FMEA.As a result of the implementation of the process improvement it has been possible to increase customer satisfaction, increase productivity, control processes, use time more effectively and produce higher quality products by using mentioned process improve-ment techniques.Key words: Process Improvement Techniques, Kaizen, Process Management, Supply, Manufacture
Collections