İstanbul`un Anadolu Yakası`ndaki kongre arzı gereksinimine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul'un Anadolu Yakası'nda gerçekleşen kongrelerin Avrupa Yakası'na göre neden geride kaldığını ortaya çıkarmak; İstanbul'daki turizm ve kongre turizmi gelişiminin nelere bağlı olarak gerçekleştiğine; İstanbul'un kıtaları arasında bu tercihin neye göre yapıldığına ulaşmak bu araştırmanın amacıdır. Talebi etkileyen faktörlerin neler olduğu, Avrupa ve Anadolu Yakası'ndaki ürünler, altyapı ve üstyapı incelenmiştir.İstanbul, coğrafi konumu ve jeopolitik önemi ile Avrupa ülkelerine yakın bulunması ve dünyanın birçok bölgesine eşit mesafede yer almasıyla lojistik avantajı oldukça yüksek bir dünya ve turizm kentidir. Ayrıca biri Avrupa'da diğeri Asya'da bulunan 2 uluslararası havalimanı ile yılda yaklaşık 90 milyon yolcuya hizmet sunan bir metropoldür.Avrupa Yakası tarihi ve kültürel zenginlik, alışveriş imkanları, konaklama çeşitliliği, entegre ulaşım sistemleri, havalimanı-kongre merkezi-otel arası mesafelerin yakınlığı, kongre merkezleri ile konaklama merkezlerinin 3 ayrı bölgede yoğunlaşması, bu bölgelerin kent merkezine olan yakınlığı ile güçlü bulunurken; güvenlik algısı açısından zayıf bulunmuştur.Anadolu Yakası ise girilebilir A kalite deniz suyu açısından 17 plaj bulundurması, trafik probleminin daha az yaşanması, güvenli profil sergilemesi, hastanelerin, ticari işletmelerin ve OSB'lerin daha fazla olması açısından kongre turizminde güçlü ve geliştirilebilir bulunurken; tarihi yarımadaya uzaklık, entegre ulaşım sistemleri, tanıtım ve pazarlama gibi konularda zayıf bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Toplantı, Kongre, Kongre Merkezleri, Etkinlik, Teşvik Turizmi,Katılımcı, İstanbul, Asya. To find out why congresses made on Istanbul's Anatolian side are behind European side, the development of tourism and congress tourism in Istanbul depends on what is happening; It is the aim of this research to reach according to what this preferences made among the continents of Istanbul. What are the factors affecting the demand, the products in European and Anatolian sides, substructure and superstructure have been examined.Istanbul, being closer to European countries with its geographical location and geopolitical importance and it is situated at an equal distance to many parts of the world, is a world and tourism city that has high logistic advantages. It is also a metropolis that serves about 90 million passengers a year with 2 international airports in both Europe and Asia.European side, is considered strong with its historical and cultural wealth, shopping opportunities, accommodation diversity, integrated transportation systems the proximity of distances between airport, congress center and hotels, the intenseness of congress centers and accommodation centers in three different regions, and the proximity of this areas to city center; but it was considered weak in terms of security perception.Anatolian side, has 17 beaches in terms of high quality swimmable sea water, and has less traffic problems, being safer, and in terms of having more hospitals, commercial enterprises and Organized Industrial Sites, Anatolian Side is considered to be strong and developable in congress tourism; on the other hand it was considered weak in the way of integrated communication sysmstems, introduction and marketing issues.Key Words: Meeting, Convention, Congress Centers, Events, Incentive, Delegates,Istanbul, Asia.
Collections