Türkiye`de halkla ilişkiler alanında büyük verinin kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günbegün çok büyük bir hızla gelişen bilim dünyasının araştırma alanları bir çok farklı konu ve başlıkları ele almaktadır. Bilişim çağının dinamik gelişimi önümüze bir çok aplikasyon, internet ağları, kullanışlı araç ve vasıtalar sunmaktadır. Bütün yenilik ve inovasyonlara hızlı tepki veren ve bunları fırsata dönüştürme prensibi ile hareket eden kurum ve organizasyonlar bu gelişime ayak uydurmaktalar. İnternetin ve dijital araçların sağladığı bütün kolaylıklar beraberinde hem lisanımıza yeni kelimeler, hem de bilim dünyasına yeni kavramlar sunmaktadır. Bu kavramlardan günümüzün ilgi odağı olan `büyük veri` olgusu ve ortaya çıkışı ile yarattığı değişim ve gelişim dalgası dikkatlerden kaçmamaktadır.Bu çalışmada büyük verinin istatiksel boyutta incelenmesine değil kapsamlı lieratür taraması ile büyük veri kavramı hakkında bilgilerin ortaya konulmasına ve Türkiye'de halkla ilişkiler alanında kullanımını belirlemektir. Nitekim araştırmanın asıl konusu pratik bir bilgi vermek, kurum ve sektör bazında incelenmesini gerçekleştirmektedir. Araştırmada derinlemesi mülakat yönetimi kullanılarak 5 farklı sektöre mensup şirketle görüşmeler yapılmılıştır. Bu şirketlerden `n11.com` perakende satış sektörü, `Ünite iletişim` danışmanlık şirketi, `Koton` moda ve giyim firması ve marka isimlerinin belirtilmemesini isteyen Türkiye'nin önde gelen telekomünikasyon ve beyaz eşya alanında lider isimleri ile farklı zamanlarda görüşmeler yapılmıştır.Anahtar Kelimeler: Büyük veri, Halkla ilişkiler, Türkiye. The world of science develops day by day with a very fast pace which are dealing with many different topics and headings. The dynamic development of the information age offers many applications, internet networks, useful tools and medias. Organizations and brands that respond quickly to all innovations act on the principle of transforming them into flirtatious developments are keeping pace with this evolution. Along with all the facilities provided by the internet and digital tools, both the new language and new concepts are presented to the world of science. In this study, Big data is not analyzed on a statistical scale. Comprehensive lairature scanning is used to reveal information about the concept of Big data and to determine its use in the field of public relations in Turkey. The theme of the research is to provide practical information examined based on institution and sector . In-depth interviewing method was used in the research. We met with five companies that belong to different sectors of the Turkish economy. From these companies `n11.com` retail sector, `Unite communication` consulting company, `Koton` fashion and clothing firm and the another leading names in the field of telecommunications and white goods were interviewed in different dates.Key Words: Big data, Public Relations, Turkey.
Collections