Quality of work life among employees of the University of the Gambia
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışma yaşamı kalitesi, çalışanların iş içinde ve iş dışındaki refahı ve tatmini ile ilgilenmektedir. Bu çalışmanın amacı Gambia Üniversitesi çalışanlarının çalışma yaşamı kalitesinin betimlenmesi ve ölçümlenmesidir. Bu amaçla öncelikli olarak betimsel analizlerle çalışanların çalışma yaşamı kalite seviyelerinin ne olduğu ortaya konacak sonrasında da hipotezlerle çalışma yaşamı kalitesi ve çalışanların demografik özellikleri arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılacaktır. Araştırma hedeflerini gerçekleştirmek üzere Gambia Üniversitesi'nin 402 çalışanına online anketi doldurmaları yönünde bir çağrı yapılmıştır. Araştırmada Swamy, Nanjundeswaraswamy and Rashmi (2015)'in geliştirdiği çalışma yaşamı kalitesi ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programı yardımıyla betimsel analiz, bağımsız t testi ve tek taraflı ANOVA analizine tabi tutularak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları göstermektedir ki Gambia Üniversitesi çalışanları çalışma yaşamı kalitesi açısından orta derecede tatminsizlik yaşamaktadır. Çalışanların çalışma yaşamı kalitesinin yalnızca üç boyutundan orta derecede tatmin olduğu gözlenmiştir. Bu boyutlar: ilişki ve işbirliği, iş özerkliği ve örgüt kültürü ve iklimi. Çalışanların çalışma yaşamı kalitesinin diğer altı boyutundan orta derecede tatminsiz olduğu gözlenmektedir: iş tatmini, iş güvenliği, eğitim ve gelişme, iş çevresi, kaynakların yeterliliği, maaş ve ödül sistemi, fiziksel imkanlar. Araştırma sonuçları göstermektedir ki çalışanların çalışma yaşamı kalitesi seviyeleri arasında ünvan eğitim ve maaş açısından farklılıklar gözlenmiş fakat cinsiyet, yaş ve iş tecrübesi açısından önemli bir farklılık gözlenmemiştir.Anahtar Kelimeler: Çalışma Yaşamı Kalitesi, Gambia Üniversitesi, Demografik faktörler,Organizasyon Quality of work life (QWL) is concerned with the welfare and satisfaction of employees on the job as well as off the job. The purpose of this research is to undertake a combination of descriptive study - to ascertain and explain the level of QWL among the employees of University of the Gambia – and hypothesis testing - to establish the relationship between QWL and demographic factors of the respondents. To fulfill the objectives of the study, a cross-sectional survey design is used to collect primary data from a sample of 402 respondents through completing an online questionnaire which is adopted from the study of Swamy, Nanjundeswaraswamy and Rashmi (2015). The data is analyzed with the help of SPSS 24 using descriptive statistics, independent t-test and one-way ANOVA. The results indicate that UTG staff are moderately dissatisfied with their overall level of QWL. In addition, they are moderately satisfied with only three of the dimensions of QWL: relations and co-operations, autonomy of work, and organisational culture and climate. They are moderately dissatisfied with the remaining six dimensions: job satisfaction and job security, traning and development, work environment, adequacy of resources, compensation and rewards, and facilities. The results also indicate that the respondents differ significantly in their QWL in terms of designation, education and monthly salary. They however do not differ significantly in their QWL in terms of gender, age and work experience.Keywords: Quality of work life, University of the Gambia, Dimensions, Demographic factors, and Organisation.
Collections