Otel işletmelerinde yaşam doyumunun iş tatminini etkilemesi ve öz yeterliliğin aracılık rolü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmada otel işletmelerinde yaşam doyumunun iş tatminini etkilemesi ve öz ye-terliliğin aracılık rolü arasındaki ilişki ile istatistiksel bir farklılık bulunup bulunmadığı konusu araştırılmıştır. Yaşam doyumunun temelini oluşturan mutluluğun yakalanabilmesi için; öz yeterliliğin ortaya çıkarılıp, iş tatminini sağlaması, iş görenler üzerinde çok büyük önem taşımaktadır. Daha önce yapılan çalışmaların araştırma modelinde bağımlı değişkenin yaşam doyumu olduğu, bu çalışmada ise araşatırma insan kaynakları alanında yapıldığı için iş tatmininin bağımlı değişken olarak test edilmesi hedeflenmiştir.Doğrudan otel işletmelerini ilgilendiren yaşam doyumu, iş tatmini ve öz yeterli-liğin belirlenmesi yönündeki çalışmaların az olmasının yanında şehir otelinde çalışan işgörenlerin, konunun neresinde durdukları hususunda şimdiye kadar bir araştırma ya-pılmamış olması tez çalışmasının temel dürtüsü olmuştur.Çalışmada, öz yeterlilik, yaşam doyumu ve iş tatmini ölçekleri arasında bir ilişki oluşturulmuş ve otel personelinedeğerletilerek endekste belirlenen anket maddelerinin personel üzerindeki etkileri ölçülmüştür. Bu bağlamda anket İstanbul bölgesi şehir otel-lerinde çalışan 230 personel ve yöneticiye uygulanmıştır.İstatistiksel analizler sonucunda, otel işletmelerinde öz yeterlilik, yaşam doyumu ve iş tatmini arasında olumlu bir ilişki olduğu görülmüştür.Araştırmadan, yaşam doyumu kavramı desteklenerek, iş tatminin sağlanması ve öz yeterliliğin bu iki kavrama aracılık ettiği sonucu çıkarılmıştır.Anahtar Kavramlar: Öz yeterlilik, yaşam doyumu, iş tatmini In this thesis, self efficacy, in hotel management was supported and the question of whether there was a link and a statistical difference between the attitudes towards the job satisfaction and the attainment of life satisfaction were researched. In order to be able to capture the happiness that forms the basis of life satisfaction self efficacy and job satisfaction. Themain motivation of this thesis has been the fact that self efficacy, life satis-faction and job satisfaction directly concern hotel businesses and the lack of research on determining where employees are working at city hotels, as well as the lack of research on determining and indexing life satisfaction on this subject. In thestudy, a link was established between self efficacy, life satisfaction and job satisfaction scales and the staff effects of the questionnaire items determined by the ho-tel staff were determined. In this context, 230 staff and managers working in İstanbul region city hotels were reached. As a result of the statistical analysis, it is seen that there is a positive relation be-tween self efficacy, life satisfaction and job satisfaction in hotel enterprises.The result of this research is that the concept of self efficacy was supported and the result of evaluating these three terms together in order to achieve job satisfaction and reach life satisfaction was removed.Key Concepts: Self efficacy, life satisfaction, job satisfaction.
Collections