Dış kaynak kullanımının hizmet kalitesi ölçümü yönünden değerlendirilmesi: Çin Halk Cumhuriyeti`nin Urumqi bölgesinde bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, lojistik faaliyetlerinde dış kaynak kullanan işletmelerin, almış oldukları hizmetten memnuniyet ve hizmet kalitesinin ölçümü için yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda lojistik sektörü, firmaların rekabet stratejileri, firmalarda dış kaynak kullanımı, hizmet sektörü, hizmet çeşitleri, hizmetin kalitesi konuları ele alınmıştır. Araştırmada ulaşılmak istenen bilgiler şunlardır; dış kaynak hizmetlerinden birini veya birkaçını kullanan firmaların bu hizmetlerden ne kadar memnun olduğu, kullandıkları hizmetlerle ilgili bir sorun yaşayıp yaşamadıkları, en fazla hangi hizmet veya hizmetlerden memnun oldukları, son dört yılda dış kaynak kullanım oranlarının değişimi ve dışarıdan alınan lojistik dış kaynak hizmetleri ile ilgili değerlendirmelerdir. Araştırmada firmaların lojistik dış kaynak hizmeti kullanımına göre hizmet kalitesi ölçeğinin alt boyutlarına ilişkin algıların farklılık gösterip göstermediği hipotezler ile test edilmiştir. Tüm araştırmalar sonucunda elde edilen bulgular Doğu Türkistan bölgesindeki lojistik dış kaynak kullanan firmaların durumunu her yönden ortaya koymaya çalışmak amacı ile üçüncü bölümde derlenmiştir. This study was conducted in order to measure the satisfaction and service quality of the enterprises that use outsourcing in their logistics activities. For this purpose, logistics sector, companies' competitive strategies, outsourcing in companies, service sector, service types, quality of service are discussed. The information requested in the research is as follows; how the companies that use one or more of the outsourcing services are satisfied with these services, whether they have a problem with the services they use, the services they are most satisfied with, the changes in the outsourcing rates in the last four years and the outsourced logistics outsourcing services. In the research, it was tested with hypotheses whether the perceptions of the sub-dimensions of service quality scale differed according to the use of logistics outsourcing services of firms. The findings of all these researches are compiled in the third section with the aim of trying to reveal the status of the companies using the logistic outsourcing in the East Turkestan region.
Collections