Now showing items 341-360 of 808

    • Enerji lojistiği 

      Saka, Ali (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Enerji üretimi için gerekli hammadde kaynaklarının coğrafi olarak tespit edilmesi, rezerv miktarının belirlenmesi, yer üstüne çıkarılması, pazara yakınlığı, ulaştırma çözümleri, dağıtım kanallarının kurulması, piyasa arz ...
    • Küreselleşmenin uluslararası reklamcılığa etkileri: Çin örneği 

      Yildirim, Nemra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Uluslararası pazarlamada reklam etkin bir satışı teşvik aracı olarak görülmektedir. Uluslararası pazarlamada tutundurma kavramlarından bir tanesi olan uluslararası reklamcılık, küreselleşme sürecinin görünen bir yüzü olarak ...
    • Türkiye imalat sanayinde yerli üretim yetkinliklerinin geliştirlmesinin ekonomik etki analizi: Demiryolu araçları sektörü 

      Kiliç, Şeyhmus (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-29)
      Ülke iktisadının yeşermesine reel ve nispi olarak doğrudan,dolaylı ve uyarılmış etkisi olan makine imalat sanayi ve alt konseptlerinden biri olan demiryolu araçları sektörünün,toplam yerli imalat sanayi içindeki büyüklüğü ...
    • Stresli kişilik yapısı ve iş kazasına yatkınlığı arasındaki ilişki 

      Ersoy, Asena Deniz (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sosyal bir rahatsızlık olarak ifade edilen stres, yaşamın her alanında olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. İş hayatı da söz konusu alanlardan birisidir. İş hayatında stres, çalışanların birçok konuda zarar görmesine neden ...
    • 2008 küresel finans krizi sonrasında İslami finans araçlarının analizi 

      Karasu, Oğuz (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-28)
      2008 küresel finans krizi sonrasında finansal işlemlerin varlığa dayalı olmamasının yanında, finansal mühendisliğin tasallutu altında gerçekleşen konvansiyonel finansal işlemlerine alternatif olarak İslami finans araçlarına ...
    • Bir grup yetişkinin evlilik doyumları ile algıladıkları anne baba tutumları arasındaki ilişki 

      Kendir, Merve Elif (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-24)
      Bu çalışmanın amacı algılanan anne baba tutumları ile evlilik doyumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada İstanbul ili Üsküdar, Kadıköy ve Tuzla ilçelerinde yaşayan gönüllülük esasına dayalı kolayda erişilebilir ...
    • Çokuluslu işletmelerde yerel pazarlama stratejileri ve marka yönetimi ilişkisi 

      Saridoğan, Vildan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çokuluslu işletmelerin başarıları, bu işletmelerin faaliyet yapısının incelenmesini gerekli kılmış ve bu yöndeki çalışmaların sayısını artırmıştır. Bu çalışmanın amacı çokuluslu işletmelerdeki yerel pazarlama stratejileri ...
    • İmar plan değişikliklerinin usul ve esasları 

      Çiçek, Kadir (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde nüfusun büyük bir oranı kentlerde yaşamakta ve sosyal bilimciler tarafından bu oranın gelecekte de hızlanarak artacağı dile getirilmektedir. Kentsel yoğunluğun her geçen gün artarak devam etmesi, beraberinde ...
    • Tüketicilerin markaya duyduğu güven, marka bağlılığı ve satın alma ilişkisi ve bir uygulama 

      Çeçen Sağlam, Büşra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma marka güveni ve marka bağlılığının tüketici satın alma niyeti üzerine etkisinin akıllı telefon markaları için belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. İstanbul' da yaşayan ve cep telefonu kullanan herkes ...
    • 07 Haziran 2015 Genel Seçimleri sürecinde Cumhuriyet, Hürriyet, Yeni Şafak Gazetelerinde HDP algısı 

      Gülbüz Ceylan, Ümit (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Halkların Demokratik Partisi'nin 7 Haziran 2015 yılında yapılan genel seçimlerde %10'luk seçim barajını aşarak on iki yıllık AK Parti'nin tek başına sürdürdüğü iktidarına son vermiştir. Bu sonuç kimi çevrelerde ...
    • Örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi ve bir uygulama 

      Günüşen, Zeynep Ecem (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada ulaşılmak istenilen amaç, örgütsel güvenin örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini araştırmaktır. Çalışmada örgütsel güven kavramı; yöneticiye güven, çalışma arkadaşlarına güven ve örgüte güven alt boyutları ile ...
    • Satış tutundurma faaliyetlerinin tüketicilerin marka seçimine etkileri ve bir uygulama 

      Uçar, Burcu (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-24)
      Küreselleşen dünyada cep telefonu sektöründe hızlı gelişmeler yaşanırken, cep telefonu üreten firmalar kıyasıya bir rekabet içerisine girmiştir. Günümüzde çok fazla cep telefonu marka ve modeli bulunmaktadır. Cep telefonu ...
    • E-ticarette marka yönetim süreci ve bir uygulama 

      Doğanlar, Tolgahan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Marka ve marka yönetimi günümüz dünyasından olmazsa olmaz bir kavram haline gelmiştir. Marka kavramı oldukça geniş bir kavram olup literatürde marka ile ilgili pek çok tanım bulunmaktadır. 2000'li yıllar ile birlikte ...
    • Terörizmin Türkiye`de seçilmiş makroekonomik değişkenler üzerindeki etkileri 

      Karagöz, Hüseyin (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-07-21)
      Terörizm, ulusal ve uluslararası alanda sürekli gündemde olan ve sürekli değişen bir olgu olarak karşımıza çıkmaktadır. Terörizmin ortaya çıkışı etnik ve ideolojik gibi temellere dayanmasının yanında, günümüzde artık kimi ...
    • Duygusal zekânın iş performansı üzerindeki etkisi: Tıp doktorları ve toplu ulaşım şoförleri üzerinde karşılaştırmalı alan uygulaması 

      Avunduk, Yeşim (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Sağlık sektöründe çalışan tıp doktorlarının sorumlulukları kendine özgü olup, iş performanslarındaki başarı, hastalarının hayat kalitesini ve duygusal durumunu doğrudan etkilediği gibi çalıştıkları kurumların itibar düzeyine ...
    • Küresel rekabet endeksinin lojistik performans endeksinin alt boyutları üzerine moderatör etkisi 

      Canbolat, Neslihan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, Lojistik sektörünün ülkeler arasındaki karşılaştırmalı durumunu ortaya koyan en önemli değerlendirme aracı Dünya Bankası tarafından oluşturulan Lojistik Performans Endeksi (LPE)dir. Bir anket çalışması şeklinde ...
    • Technical analysis: testing MACD with using BİST30 index 

      Özcan, Yasin Emre (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-06-13)
      Teknik analiz metodu 18. Yüzyılın sonlarına doğru hisse senetleri hakkında finansal bilgilerin kısıtlı olması ve piyasalarda bulunan mevcut bilgilerin de güvenilir olmamasından dolayı, hisse senetlerinin nasıl hareket ...
    • Sosyal medya ve kutuplaşma 

      Erzurum, Abdurrahman (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde sosyal medya siteleri geniş bir kitle tarafından kullanılmakta ve modern çağın medya modeli olarak değerlendirilmektedir. İnternet tabanlı bu web siteleri birçok kişinin görsel ve işitsel medya araçlarını, bilgi ...
    • Marka lisans sözleşmesi, markanın hükümsüzlüğünün lisans sözleşmesine etkisi 

      Güvenç Uluçlar, Selvi Nazli (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Marka lisans sözleşmesi, marka sahibinin lisans veren sıfatıyla markayı kullandırma, bunun karşılığı olarak lisans alanın ise bedel ödeme borcu altına girdiği karşılıklı borç yükleyen ivazlı bir akittir.Ayrıca tarafların ...
    • Örgütsel güven ve çalışmaya tutkunluk arasındaki ilişkide örgütsel özdeşleşmenin rolü: Bankacılık uygulaması örneği 

      Öz, Kemal (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada; bankacılık sektöründeki örgütsel güven ve çalışmaya tutkunluk arasındaki ilişkide örgütsel özdeşlemenin etkisinin hangi düzeyde olduğu ve aralarında istatistiksel bir farklılık bulunup bulunmadığı konusu ...