Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorYiğit, Sena
dc.date.accessioned2020-12-04T18:23:48Z
dc.date.available2020-12-04T18:23:48Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-07-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95579
dc.description.abstractGünümüz yoğun rekabet ortamında; müşteri taleplerinin, beklentilerinin ve teknolojininhızla değişmesi, firmaları ayakta kalabilmek için değişimi yakalamaya ve hatta yenilikçiolmaya itmektedir. Rekabetin böylesine yoğun ve değişimin son derece hızlı olduğu birortamda pazarda başarıya ulaşmak eşi benzeri olmayan, daha yüksek kaliteli, yeniözelliklere sahip, kullanım değeri daha yüksek, taklit edilme süresinin ve yaşamevrelerinin daha uzun olduğu ürünler geliştirmekle mümkün hale gelmiştir.Bu çalışmanın amacı, firmalarda yeni ürün geliştirmenin rekabet avantajı yaratmadakietkisini değerlendirmek, yeni ürün geliştirme stratejileri konusunda bilgi ve önerilersunmaktır. Bu çalışmada uzun süredir varlığını devam ettiren ve sektöründe liderkonumda olan Paşabahçe firması ele alınmış ve bu bağlamda gerçekleştirilen araştırmaile rekabet avantajı yaratmada yeni ürün geliştirmenin temel yetenekler açısındanetkisinin araştırılması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractToday‟s violent competitive environment driven by rapidly changing customerdemands, expectations and technology, pushing firms to change and even innovate inorder to survive. In an environment where the competition is so dense and extremelyrapid, achieving success has become possible by developing new products that havehigher quality, new features, higher value for use, longer imitation times and longer lifecycles.The aim of this study is to measure the effect of new product development at creatingcompetitive advantage, to present information and suggestions about new productdevelopment strategies. In accordance with this purpose; concepts of marketing,product, innovation and competition have been examined by considering literatureknowledge and application areas like Paşabahçe. This research aimed to investigate theeffect of new product development in terms of basic capabilities in creating sustainedcompetitive advantage.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletmelerde yeni ürün geliştirmenin rekabet avantajı yaratılması açısından değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of new product development in terms of creating competitive advantage
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-21
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCompetitive advantage
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmProduct development
dc.subject.ytmNew products
dc.subject.ytmCompetition
dc.identifier.yokid10157374
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid478795
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess