Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorTunç, Ramazan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:23:11Z
dc.date.available2020-12-04T18:23:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95560
dc.description.abstractDeneyim kavaramı; 1982'de pazarlama alanına girmiş olmasına rağmen, tüketicidavranışlarını anlamada önemli bir olgu olarak ancak günümüzde karşımızaçıkmaktadır. Son yıllarda yapılan pek çok çalışmada, bu kavram ekonomik birunsur ve pazarlamanın geleceği olarak ele alınmaktadır. Buradan hareketle, buçalışma, deneyim, deneyimsel pazarlama ve ilgili kavramları bir bütün olaraktartışmakta ve ayrıca kimi pazarlama çıkarımlarında bulunmaktadır. Çalışma üçbölümden oluşmuş olup bu üç bölümde deneyimsel pazarlama, deneyimselpazarlama yaklaşımları ve müşteri memnuniyetleri ele alınmıştır. Yöntem olarakyüz yüze anket yöntemiyle veriler elde edilmiş olup bulgular kısmında analizedilmiştir. Araştırmada deneyimsel pazarlama yönteminin müşteri memnuniyetiüzerinde olumlu bir etkisinin olup olmadığını öğrenmek amaç edinilmiştir.Verilerin analizinde ise bu durum doğrulanmış olup sonuç olarak deneyimselpazarlama yöntemlerinin müşteri memnuniyeti ve sadakati üzerinde olumlu biretkisinin olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Deneyim, Deneyimsel Pazarlama, Deneyim Ekonomisi,Modern Pazarlama Yaklaşımları
dc.description.abstractUnderstanding of experience; Despitebeing in the field of marketing in 1982,however, nowadays it is antagonistic as an important phenomenon in the sense ofconsumer behavior. In many recent studies, this concept is considered as aneconomic element and the future of marketing. Moving from this, This studydiscuss esexperience, experiential marketing and related concepts as a whole andalso some marketing implications. The study consists of three parts, in which theexperiential marketing, experiential marketing approaches and customersatisfaction are discussed. As a method, a face - to – face questionnaire wasobtained and analyzed in the findings. The purpose of the study was to find outwhether the experiential marketing method had a positive effect on customersatisfaction. In the analysis of the data, this situation has been confirmed and as aresult it has been seen that the experiential marketing method shave a positiveeffect on customer satisfaction and loyalty.Keywords: Experience, Experiential Marketing, ExperienceEconomy, ModernMarketing Approachesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDeneyimsel pazarlama ve müşteri memnuniyeti üzerine etkisi
dc.title.alternativeExperi̇enti̇al marketi̇ng and impact on customer sati̇sfaction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmExperiential marketing
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmConsumer satisfaction
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.identifier.yokid10157523
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid478798
dc.description.pages134
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess