Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorErdemir, Nilgün
dc.date.accessioned2020-12-04T18:22:41Z
dc.date.available2020-12-04T18:22:41Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95544
dc.description.abstractGünümüzde gelişen iletişim teknolojileri sayesinde kişiler internet ve Web araçlarını daha fazla kullanmaya başlamıştır. Bu araçlardan en önemlisi ise Sosyal medyadır. Sosyal medya günümüzde tüketiciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır ve tüketiciler tüm istek ve ihtiyaçlarını bu popüler platform üzerinden karşılamak istemektedir. Sosyal medya platformunun tüketiciler tarafından bu kadar hızlı benimsenmesinin en büyük sebebi zaman ve mekan sınırlandırılması olmadan sağladığı kolay erişim imkanıdır. Son yıllarda, sosyal medya platformunda yer alan işletme ve markalar tüketicilerin odak noktası haline gelmiştir. Bunun sebebi ise tüketiciler sosyal medya araçlarını aktif bir şekilde kullanmaktadır ve diğer kullanıcıların düşünceleri, bilgilerini önemsemektedir. Bu doğrultuda, sosyal medya platformu üzerinde bir ürün veya hizmetin kullanıcılar tarafından nasıl düşünüldüğü çok önemlidir. İşletmeler tüketicileri satın alma öncesi ve sonrası takip etmeli ve tüketicilerin tatmin düzeyini her daim yüksek tutmaya çalışmalıdır. Bu çalışma, günümüzün hızla ilerleyen teknolojisiyle birlikte sosyal medyanın tüketici davranışı üzerinde nasıl bir etki yarattığını içermektedir. Çalışmanın içeriğinde, sosyal medya kavramı ve temel özellikleri, tüketici davranışı kavramı ve özellikleri, tutundurma kavramı ve tutundurma karması elemanları yer almaktadır. Bu araştırmada markaların sosyal medya araçlarının kullanımlarının tüketiciler üzerinde nasıl etki ettiğini açıklamaktadır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Tüketici Davranışı, Tüketici, Tutundurma
dc.description.abstractNowadays, people are beginning to use the Internet and Web tools more and more with developing communication technologies. The most important of all these tools is Social media. Social media has being used by consumers nowadays and consumers have begun to fulfil their needs and desires via this popular platform. The biggest reason why the social media platform is adopted so quickly by consumers is the easy access without the limitation of time and space. In recent years, businesses and brands in the social media platform have become the focus of consumers. This is because consumers are actively using social media tools and they care about the thoughts and knowledge of other users. In this respect, it is very important how users are thinking about a product or service on the social media platform. Businesses should follow consumers before and after purchasing and try to keep the satisfaction level of consumers high every time. This study, together with today's fast-paced technology, explains how social media has had an impact on consumer behavior. The content of the work includes social media concept and basic characteristics, consumer behavior concept and characteristics. This research explores the role of consumers in social media and explains how social media has affected consumers' livesKeywords: Social Media, Consumer Behavior, Consumer, Promotionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTutundurma karması mecrası olarak sosyal medya: Tüketici satınalma davranış sürecindeki yeri
dc.title.alternativeSocail media as a channel in promotion mix: The feature of social media in purchasing process of consumer
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInternet
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmPromotion mix
dc.identifier.yokid10145333
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459713
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess