Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Figen
dc.contributor.authorOnar, Ceyda
dc.date.accessioned2020-12-04T18:21:45Z
dc.date.available2020-12-04T18:21:45Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95515
dc.description.abstractİnsanların gelir seviyelerinin artmasıyla beraber satın alma eğilimleri de artış göstermiştir. Markalar ürünlerini satmak için bir takım arayışlara girmişlerdir. Bu arayışlar sonucunda markalar tüketicilerin duyularına hitap etmeye çalışarak onları etkilemenin yollarını aramaktadırlar. Markaların birbirleri ile olan bu rekabetleri, pazarlamayı tek bir kavramdan çıkartmıştır ve markaların farklı pazarlama yolları aramasına sebep olmuştur. Son zamanlarda bu başlıklardan öne çıkan pazarlama yolu ise 'duyusal pazarlama' olmuştur. Satın alma sürecinde satın almaya giden yol deneyimden, deneyime giden yol ise duyulara hitap etmekten geçmektedir. Duyuların yardımı ile duyusal pazarlama kavramı ortaya çıkmaktadır. Beş duyudan herhangi birini veya birden fazla duyu organını kullanarak tüketicinin satın alma kararını etkilemeye yönelik çalışmaların tümü duyusal pazarlama başlığı altında yorumlanıyor. Duyusal pazarlamada amaç, uyaranlar aracılığı ile müşterinin algılarında merak ve istek duygusunu ortaya çıkarmaktadır. Ortaya çıkan bu merak ve istek ise satın alma karar sürecini hızlı bir şekilde etkileyen unsurlardan biri haline gelmiş durumdadır. Bu çalışmada Duyusal Pazarlamanın Türkiye Perakende Sektöründeki Uygulamaları üzerine araştırılma yapılmış; perakende sektöründe uzun yıllardır var olan firmaların mağaza yöneticileri ile görüşülerek duyusal pazarlama bileşenlerinin ülkemizdeki uygulamaları ortaya konmuştur.
dc.description.abstractAlong with the increase in people's income levels, purchasing tendencies have also. Brands have been searching for different ways to sell more of their products. As a result of these searches, brands seek to appeal to consumers' senses and search for ways to influence them. Recently, the marketing method that has emerged from these titles has been 'sensory marketing'. The path to purchase in this process passes through experience, and the path to experimentation goes through addressing the senses. The senses also reveal the concept of sensory marketing. Studies using either of the five senses or multiple sensory organs to influence the purchasing decision of the consumer are interpreted under the heading of sensory marketing. The aim of sensory marketing is to reveal the curiosity and desire in the perceptions of the customer through stimuli. This emerging curiosity and desire has become one of the factors that quickly affect the procurement decision process.This study investigated the marketing of sensory Turkey made on the Application of the Retail Sector; In the retail sector, it has been discussed with the store managers of the companies that have existed for many years and the applications of sensory marketing components in our country have been put forward.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectNörolojitr_TR
dc.subjectNeurologyen_US
dc.titleDuyusal pazarlama stratejilerinin Türkiye perakende sektöründeki uygulamaları
dc.title.alternativeSensory marketing strategies of retail industry applications in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-19
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing strategies
dc.subject.ytmSensory marketing
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmRetail enterprises
dc.subject.ytmRetailers
dc.subject.ytmRetailing
dc.identifier.yokid10220866
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530571
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess