Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, İsmet Kahraman
dc.contributor.authorBardakçi, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-04T18:21:30Z
dc.date.available2020-12-04T18:21:30Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-07-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95507
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte sınırların ortadan kalkması işletmelerin rekabet edecekleri firma sayısının ve bazı firmaların rekabet gücünün artmasına neden olmuştur. Küresel rekabet ortamında büyük işletmeler ölçek ekonomilerinden yararlanarak maliyet tasarrufuna gitmekte ve maliyet avantajı ile rekabet gücü elde etmektedirler. İşletmelerdeki küresel rekabet ortamında ayakta kalabilmek için faklı ve yeni olanı üretmek zorundadırlar. Rekabet ortamındaki bu değişim işletmelerin inovasyona olan ilgilerini artırmış ve çözüm yolları arama konusunda harekete geçmelerine sebep olmuştur. Büyük olan ve ölçek ekonomisinden yararlanan işletmelerle rekabet edebilmek için; küçük ve esnek olma, yeniliklere çabuk adapte olabilme ve müşteri tercihlerindeki değişimi büyük firmalara nazaran daha çabuk karşılayabilme özelliği ile işletmeler rekabet ortamında yaşamlarını sürdürmeye çalışmaktadırlar. Büyük ölçekli işletmelere rakip olan KOBİ'ler, müşteri ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik öz yeteneklerini geliştirmek; ürünlerinde, süreçlerinde, pazarlama teknikleri ile organizasyonel yapılarında inovasyona gitmek zorunda kalmışlardır.Çalışmanın amacı, işletmelerin rekabet ortamında özyetenek belirleme stratejilerine verdikleri önem ve bu yetenekleri geliştirirken uyguladıkları inovasyon türlerini tespit etmeye yöneliktir.Sonuç olarak, işletmelerin yenilikçi uygulamalarını desteklemek amacıyla gerek devlet kanalıyla, gerekse özel kuruluşlar aracılığıyla yeni fikirlerin hayata geçirilebileceği ortamlar hazırlanması gerekmektedir. Birçok işletme yeni fikirler geliştirmektedir ancak bunları hayata geçirebilecek mekansal ve parasal imkanlara sahip değildirler. Bu fikirleri desteklemek amacıyla yeni fikirlerin gerçekleşmesi halinde karşılaşılabilecek durumlarla ilgili simülasyon çalışmalarıyla işletmelerin fikirleri ile ilgili bir öngörü sağlanmalıdır. Ayrıca işletmeler İnovasyon çalışmaları için ortak laboratuarlar kurarak yenilik denemelerini bu laboratuarlarda gerçekleştirebilirler. Bu uygulamanın işletmelerin inovasyon çabalarını arttıracağı düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe blurring of boundaries as a result of globalization has lead to an increase in the number of competitors and competitive power of some rivals firms that enterprises have to compete with. In an environment of global competition, large enterprises save cost through scale economies and gain competitiveness through cost advantages. The companies have to produce what is different and new in order to survive in the environment of global competition. The change in this environment of competition has aroused the interest of the firms in innovation and leaded them to seek for solutions. To be able to compete with their large counterparts that benefit from scale economies, they try to survive through such characteristics as being small and flexible, being able to quickly adapt to changes, and being able to meet the changes in customer preferences faster than large firms.The SMEs that compete with large enterprises have had to improve their core competencies towards meeting customers' needs and to make innovations in their products, processes, marketing techniques, and organizational structures.Purpose of the this thesis is to find out how much the firms give importance to their strategies for identifying core competencies in an environment of competition and what kind of innovations they have embodied while developing those competenciesAs a result, there is a need for preparing environments where new ideas can be put into practice, through either governmental or business activities, in order to support innovative activities of the firms. Many firms generate new ideas; nevertheless they do not have the necessary place and monetary facilities to implement them. To support those ideas, simulation studies that would reveal the outcomes of new ideas if implemented are needed in order to provide a foresight for the ideas of firms. Also, firms could establish common laboratories for their innovation activities and make their innovative trials there. It is considered that this implementation will increase firms efforts towards innovation.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBüyük ölçekli işletmelerde öz yetenek oluşturma stratejisi olarak inovasyonun önemi: BIST 500 şirketleri üzerinde bir araştırma
dc.title.alternativeThe importance of innovation as a strategy of self-efficiency in large scale businesses: A research on BIST 500 companies
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-07-29
dc.contributor.departmentUluslararası Ticaret Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpen innovation
dc.subject.ytmSkills and information evaluation questionnaire
dc.subject.ytmAttitude scales
dc.subject.ytmCore competence
dc.subject.ytmLarge scale companies
dc.subject.ytmForeign trade corporate companies
dc.subject.ytmBusiness capabilities
dc.subject.ytmİnnovation
dc.subject.ytmİstanbul Stock Exchange
dc.identifier.yokid10233720
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538252
dc.description.pages231
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess