Show simple item record

dc.contributor.advisorGür, Betül
dc.contributor.authorAşikoğlu, Duygu
dc.date.accessioned2020-12-04T18:20:58Z
dc.date.available2020-12-04T18:20:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/95491
dc.description.abstractPazarlamanın yaşadığı gelişimle birlikte pazarlamacılar tüketicilerin istek ve beklentilerine yanıt verecek biçimde hareket etmelidir. 1970'li yıllardan itibaren doğayı koruma bilincinin gelişmesi pazarlama alanında da karşılık bulmuş, yeşil pazarlama anlayışı ortaya çıkmıştır. Yeşil pazarlama faaliyetlerinin kadın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerinin neler olduğunun belirlenmesi çalışmanın temel amacıdır. Bu amacı gerçekleştirmek için 103 kadının katıldığı bir anket uygulaması yapılmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre yeşil ürün tüketici farkındalığı ile yeşil pazarlama ve satın alma davranışı, kadın tüketicilerin yaş, eğitim düzeyi, medeni durum, aylık gelir, meslek, mesleki kıdem, gelir-gider dengesi gibi demografik değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir. Çalışmada yeşil pazarlama faaliyetleri ile kadın tüketicilerin satın alma davranışları arasında pozitif yönlü bir ilişki olduğu yönünde sonuçlar elde edilmiştir. 103 kadın katılımcının verdiği yanıtlar aracılığıyla bu sonuçlara ulaşılması, çalışmanın sınırlılıklarını meydana getirmektedir.
dc.description.abstractMarketers should act in a way that be able to respond to the demands and expectations of consumers, as well as development of marketing. The development of conservation awareness has been made sense on marketing area, there has emerged the sensibility of green marketing. The main purpose of this study is to determine what are the effects of green marketing activities on purchasing behaviours of women consumers. It has been used a survey application, which including 103 women participants, for the purpose of the study. According to obtained results it shows differences about consumers awareness of green product, green marketing and purchasing behaviours by some demographical variables such as age of women consumers, educational level, marial status, consumers income mountly, career, professional seniority,balance of income and expenses. In the study there has been positive correlation between green marketing activities and purchasing behaviours of women consumers. The results have been get by through the responses of 103 women participants and this has constituted the limitations of the study.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlamanın kadın tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi
dc.title.alternativeYeşil pazarlamanin kadin tüketicilerin satin alma davranişlarina etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-25
dc.contributor.departmentKüresel Pazarlama ve Marka Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid10269971
dc.publisher.instituteDış Ticaret Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid582298
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess