TEZLER: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 144
-
Türkiye tekstil sektöründe uluslararası rekabet gücünün açıklanmış karşılaştırmalı üstünlükler yöntemi ile değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-06-22)Günümüzde küreselleşmenin etkisi ile dünyadaki ekonomik, teknolojik ve politik değişimler beraberinde rekabet gücünde hızlı değişikliklere sebep olabilmektedir. İletişim ağının dünyada bu kadar geniş olması, bilginin ... -
Türk Hukukunda gümrük kabahatleri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-01-27)Bu çalışmada, gümrük kabahatleri tüm yönleriyle incelenmiştir. İncelemede gümrük kabahatleriyle ilgili usule ve esasa ilişkin genel esaslar ortaya konulduktan sonra gümrük kabahat türleri mevzuat, doktrin ve mahkeme kararları ... -
Avrupa Birliği eşleştirme projelerinin işleyişi ve Türk hukuk sistemine katkıları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-01-27)AB'nin yeni üye devletleri kabulü sürecinde 1998 yılında uygulamaya koyduğu bir yakınsama aracıda eşleştirme mekanizmasıdır. Başladığı zamandan bu güne aday ülkelerin yakınsanması kapsamında 1300'ün üzerinde proje ... -
Uluslararası Hukukta ve Türkiye`de eğitim hakkı
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-02-01)Bu çalışmada eğitim hakkı, Uluslararası hukuk ve Türk Hukukundaki düzenlemeler çerçevesinde incelenmiştir. Eğitim ve eğitim hakkı kavramlarının ne anlama geldiği ifade edilmiş, daha sonra uluslararası düzenlemelerde ve ... -
Serbest ticaret anlaşmalarının Türkiye`nin ticaret hacmi üzerine etkileri: Tarım sektörü örneği
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Uluslararası ticaret sistemi, İkinci Dünya Savaşı sonrası yıllarda bölgesel entegrasyon hareketleri ve küreselleşme olgusundan önemli ölçüde etkilenmiştir. Uluslararası ticaretin liberasyonu için Gümrük Tarifeleri ve Ticaret ... -
Güney Kore AB-STA anlaşmasının Türk hazır giyim sektörü üzerine yansımaları
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Günümüz uluslararası ticaretinin kural ve sınırlarını Dünya Ticaret Örgütü belirlemektedir. DTÖ'nün altyapısı Tarifeler ve Ticaret Genel Anlaşması'na (GATT) dayanmaktadır. Serbest ticaret anlaşmaları da GATT'ın ... -
Türkmenistan Ekonomisi`nin rekabet gücünün açıklanmış karşılaştırmalı üstünlükler yöntemi ile değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2019-07-01)Bugün sınırların kalktığı, etrafımızın radyasyon ağlarla kuşatıldığı, ticaretin ileri safhalara ulaştığı, küçülmüş bir dünyada yaşıyoruz.Küreselleşme sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda dünyada hükmünü yürütmeye devam ... -
Uluslararası ticari tahkimde uyuşmazlık çözümünün uygulanacak hukuk açısından incelenmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Ticaretin uluslararası uygulamaları ile birlikte otoriteden bağımsız olarak ortaya çıkan özel ticari yargılama olan Uluslararası Ticari Tahkim yargısı farklı ulusal hukuk sistemleri ile birlikte çalışma ihtiyacı nedeniyle ... -
Dünya Ticaret Örgütü Doha turu görüşmeleri ve getirdikleri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Bu tez Dünya Ticaret Örgütü, Doha Turu getiri ve götürüleriyle ilgilidir. Dünya'da ekonomi ve ticaretin küreselleşmesi açısından Doha Turu sonrası büyük önem teşkil etmektedir. Dünya Ticaret Örgütü'nün dünya ... -
Türkiye mobilya sektörünün uluslararası rekabet gücünün incelenmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye mobilya sektörünün uluslararası gücünün değerlendirildiği bu çalışmada, rekabet gücü kavramı çeşitli yönleri ile incelendikten ve irdelendikten sonra rekabet gücü ölçüm yöntemi olarak Açıklanmış Karşılaştırmalı ... -
Türkiye`de kadın girişimcilik: Kadınları girişimciliğe yönelten faktörler, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı Türkiye'de faaliyet gösteren kadın girişimcilerin demografik özelliklerini, girişimci olma nedenlerini, firmalarını kurarken ve işlerini yürütürken karşılaştıkları zorlukları ve kadın girişimcilerin ... -
Türk Hukukuna göre yabancı yatırımların tabi olduğu mevzuatın incelenmesi ve değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Türkiye'de 2003 yılından önce 6224 sayılı Yabancı Sermayeyi Teşvik Kanununda izin ve onay sistemi uygulanırken bu kanun 2003 yılında ilga edilerek yerine bilgilendirme sistemini esas alan 4875 sayılı yeni Doğrudan ... -
Sosyal medyanın Y kuşağı satın alma davranışı üzerindeki rolü
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Geleneksel medyadan yeni medyaya geçişle birlikte pek çok değişim ya-şanmış ve satınalma davranışları da bu değişimlerden etkilenmiştir. Gittikçe popü-lerliği ve önemi artan sosyal medya platformlarını artık tüketiciler ... -
İşletmelerde yeni ürün geliştirmenin rekabet avantajı yaratılması açısından değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2020-07-21)Günümüz yoğun rekabet ortamında; müşteri taleplerinin, beklentilerinin ve teknolojininhızla değişmesi, firmaları ayakta kalabilmek için değişimi yakalamaya ve hatta yenilikçiolmaya itmektedir. Rekabetin böylesine yoğun ve ... -
Türkiye`de dahilde işleme rejimi ve Türk dış ticaretine etkileri
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Dahilde İşleme Rejimi (DİR), imalat sektöründeki işletmelerin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırmak, pazarlarını genişletmek ve ürün çeşitliliğini artırmak için dünya piyasa fiyatlarından hammadde temin etmelerine ... -
Türk dış ticaret sistemi ve yapısının incelenmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Çalışmamızda Türkiye için büyük önem taşıyan dış ticaret konusu çerçevesinde Türkiye'nin dış ticaret sistemi ve sorunları incelenmiştir. Dış Ticaret Sistemi ülkenin dış ticaret işlemlerini teşkil eden ithalat ve ihracat ... -
Uluslararası fuarların dış ticaretteki önemi -Çin ve Türkiye`de düzenlenen fuarlara katılımın değerlendirilmesi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Fuarlar, mal ve hizmet üreticileri ile tüketicileri bir araya getiren organizasyonlardır. Bu nedenle ürün tanıtımı ve pazarlamasında önemli roller üstlenmişlerdir. Bu çalışmanın amacı Çin ve Türkiye'nin dış ticaret ... -
Müşteri ilişkileri yönetiminin marka sadakati oluşturmada rolü ve önemi
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, müşteri sadakatinin değeri, önemi, müşteri sadakatinin oluşmasında müşteri ilişkilerinin önemi ve etkileyen faktörleri incelenmiştir. Üreticiler, yüksek müşteri memnuniyeti ve sadakati için zorlu bir rekabet ... -
Uluslararası ticarette kullanılan belgelerin elektronik ortama taşınma süreci
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada uluslararası ticarette kullanılan kâğıt belgeler, kullanım alanları ve düzenleme şekilleri bakımından incelenmiştir. Kullanılmakta olan kâğıt belgelerin yerini elektronik belgelerin almaya başladığı günümüz ... -
Sosyal medyada pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve telekomünikasyon sektörüne ilişkin bir uygulama
(İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Dış Ticaret Enstitüsü, 2018-08-06)Pazarlama, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak, onlarda güven ve bağlılık oluşturmaktır. İşletmeler teknolojideki hızlı gelişmelere uyum sağlamak için yenilikler yapmak zorundadır. Günümüzde de teknolojik gelişmelerle birlikte ...