Tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyeti ve işletme karlılığına olan etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, tedarik zinciri yönetimi uygulamalarının müşteri memnuniyetine ve işletme karlılığına olan etkisi ele alınmıştır. Kavramsal bir model geliştirilmiş olup, kavramsal modelin geçerliliği test edilmiştir. SPSS programı yardımıyla korelasyon, ve regresyon analizleri uygulanmıştır.Güvenirlik analizi için `Cronbach Alpha` analizi kullanılmıştır. Ölçeklerin güvenirlik katsayıları 0,941 ile 0,945 aralığında değerler almıştır. ölçeklerin yüksek derecede güvenilir olduğu görülmüştür. Korelasyon analiz sonuçları ile veri setindeki değişkenlerin birbirleriyle pozitif yönde ve çeşitli düzeylerde anlamlı doğrusal ilişkilere sahip olduğu görülmüştür. TZY uygulamaları ile müşteri memnuniyeti ve işletme karlılığı arasındaki ilişkiler ile ilgili hipotezlerinin test edilebilmesi için regresyon analizi uygulanmıştır. Regresyon analizi sonucu determinasyon katsayısı 0,769 ile 0,822 arasında değer almıştır. Diğer bir ifadeyle bağımsız değişkendeki artış bağımlı değişkenlerdeki artışları 0,769-0,822 aralığında açıklamıştır. Varyans analizi (Anova) ile yer alan Sig. = 0,00 değeri 0,05'ten küçük olması, H0 hipotezlerin reddedildiği görülmüştür.. Bu durumda % 95 güven aralığında H1 hipotezi kabul edilmiştir. In this study, searched the effect of the supply chain management implementations on the customer satisfaction and business profitability. A conseptual model has been developed and it has been tested if this model is applicable by means of SPSS program, correlation and regression analysis have been implemented. Cronbach Alpha analysis has been used for calculation reliability. Reliability coefficients of the scales has been determined between the values of 0,941 and 0,945. It was proved that the scales were higly reliable. Furthermore It was seen that a positive linear relation between correlation analysis results and variables in data sets. In order to test the hypothesis regarding the relations between SCM implementations and customer satisfaction and business profitability, the regression analysis has been applied. As a result of regression analysis, determination coefficient took a value between 0,769-0,822. In other words, the increase in indepentent variable is explained the increases in dependent variables were between the values 0,769-0,822. As the Sig. = 0 value in Variant analysis (Anova) is less than 0,05, it was seen that H0 was rejected. In this case H1 hypothesis was accepted in 95% reliability intervals.
Collections