Kentiçi toplu taşımada performans tabanlı personel iş atama modeli: İETT örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan ve trafik nüfusunun hızla arttığı büyük şehirlerde kent içi kaliteli toplu taşımacılık hizmeti sunmak başlı başına incelenmesi gereken bir konudur. Toplu taşımacılık faaliyeti sürdüren işletmelerde kalite, birçok parametrenin toplamı sonucu ortaya çıkmaktadır. Parametrelerin içerisinde şüphesiz insan kaynağı en önemli yeri tutmaktadır. İşletmelerin stratejik amaç ve hedeflerini yerine getirebilmeleri, çalışan performansı ve memnuniyeti ile doğru orantılıdır.Bu çalışmada İstanbul kent içi toplu taşımacılık faaliyeti gösteren İETT Genel Müdürlüğü'nün mevcut `şoför personel iş atama süreci` incelenerek yenilikçi yaklaşımla performans tabanlı, iş dağıtımındaki adaleti sağlamayı esas alan, yeni bir iş atama modeli ortaya konulmaya çalışılmıştır. Modelde, operasyon sürecindeki gerçekleşme verileri kullanılarak performans kriterleri belirlenmiş ve bu doğrultuda şoför personel yetkinlik puanları oluşturulmuştur. Eşit ve adil iş dağıtımı için yetkinlik puanlarına bağlı olarak şoför personellerin çalışacakları routerlar kendilerinin tercih yapmasına olanak sağlayacak algoritmalarla yeni bir yazılım geliştirilmiştir. İlk defa `kendi işini kendin seç` mantığıyla oluşturulan yeni model için 184 şoför personel, 22 hat ve 135 otobüsten oluşan İETT Genel Müdürlüğü Sarıgazi Garajı pilot bölge olarak seçilmiştir. The need to provide quality public transportation service in metropolitan cities due to the increased population of people and resulting traffic is a topic that needs to be examined. The quality in companies, which provide public transportation, results from a collection of many parameters. Of course, the human resource holds the most important place among the parameters. Fulfilling the strategic aims and objectives of management is proportional to employee performance and satisfaction. This study has been conducted to include a performance-based new job assignment model from an innovative approach and to review current `driver job assignment process` of IETT General Directorate operating for the urban public transportation in İstanbul. In this model, a performance criterion was established by using the real-time date from active operations, and driver competence points have been determined as a result. For equal and just distribution of job assignments, algorithms have been put into equation to determine which routes to assign drivers based on their qualifying points providing them with the opportunity to make choices on routes they would prefer. By using the model developed from a `Pick your own assignment` mentality for the first time, IETT General Directorate's Sarıgazi Terminal has been chosen as a pilot area that will be comprised of 22 routes, 135 public buses, and 184 drivers.
Collections