Montajı kullanıcı tarafından yapılan mobilyaların bir kavram olarak değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz yaşam koşullarının giderek ağırlaşması ve zorlaşması, uzun saatlerin geçirildiği iş ve giderek boyutları küçülen konut yaşamını kolaylaştıracak ve farklı beklentilerine cevap verebilecek pratiklikte mobilyaya olan ihtiyacı arttırmıştır. Endüstri devrimi ile ortaya çıkan üretim yöntemlerindeki yenilikler; kullanıcıların beklentilerini karşılayan, işlevsel, ekonomik, pratik çözümler sunabilen ve daha kolay ulaşılabilir mobilya tasarımlarının yapılmasına imkan vermiştir. Montajı kullanıcı tarafından yapılan mobilya üretim ve pazarlama yöntemi bu sayede ortaya çıkmıştır ve mobilya sektörü içinde yeni bir yöntem olarak yerini alırken gelişimine de katkı sağlamıştır.Tez çalışmasının temel amacı, sektör içindeki önemli konumu ile geniş kitlelerce kabul ve tercih edilen montajı kullanıcı tarafından yapılan mobilya üretim ve pazarlama yönteminin bir kavram olarak ifadelenmesi gerekliliğidir. Bu üretim ve pazarlama yöntemini tanımlarken; geçmişten günümüze mobilya tarihi sürecindeki yeri,ihtiyaçlar çerçevesinde bu fikrin ortaya atılması ve gelişimi, üretimde kullanılan malzeme, parça ve birleşimleri, ortaya çıkan ürünün ambalaj, nakliye ve montaj aşamalarının sınırları netleştirilip, genel mobilya üretim ve pazarlama yöntemlerinden farkı belirtilmiştir. Bu sayede artık bir kavram olarak değerlendirilebileceği hususu ortaya konmuştur. As the living conditions become heavier and harder nowadays, it increases the need for the furniture practical enough to meet the different needs and to ease the life of work where lots of time spent and the life of home getting smaller and smaller. The improvements on production methods emerged with the industrial revolution; enabled the furniture design that meets the needs of users, that is functional, economical, practical and easily accessible. The production and marketing of furniture that is assembled by the users emerged in this way and taking its place in the furniture sector, it contributed the development of it.The main aim of the thesis is to answer the need of explanation of the production and marketing of the furniture assembled by the users as a term, which has an important place in the sector and accepted and chosen by a large amount of people. Explaining this production and marketing method; its place in the process of furniture history from the past to present, emergence and development of the idea in the frame of the needs, materials, pieces and combinations used in production, the packaging, transportation and assembly of the end-product are cleared and the difference from the general furniture production and marketing methods is stated. Thus, it is stated that it can be revealed as a term.
Collections