Eğitim binalarında erişilebilirlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Binalarda sirkülasyon alanları çeşitli ve farklı sorunlara sahip insanlar tarafından kullanılan yerlerdir. Mimari planlama süreci içinde, bina içi ve yakın çevresi sirkülasyon alanlarının çözümü ve düzenlenmesi sürecin başında gelmektedir. Tasarlanan mekanlara düzgün, doğru ve rasyonel bir ulaşım sistemi çözümü mimari tasarımın çok önemli bir kriterini hatta özünü oluşturur. Mekanlara ulaşım sistemi bünyesinde yer alan bina içi ve yakın çevresindeki sirkülasyon alanları; bina giriş yolu, kapılar, merdiven ve asansörler, ortak tuvaletler, yer kaplamaları, baş kurtarma yüksekliği ve otopark rampası ve ulaşımı olmak üzere yedi ana başlıkta incelenir. Bu alanlar erişilebilir ve farklı özelliklere sahip kullanıcıların farklı ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde tasarlanmalı, anlaşılabilir, algılanabilir olmalı yaş ve yetenek gözetmeksizin herkes tarafından kullanılabilir bir biçimde tasarlanmaları gerekmektedir. Bu çalışma; sirkülasyon alanlarının erişilebilirlik ilkelerine uygun tasarlanmasının önemine değinmektedir. Mevcut bir yapıda doktora öğrencisi olan engelli bir bireyin yardımı ile binalar özelinde engellilerin dolaşımlarıyla ilgili koşulları incelenmiş, sonuçlar doğru ve yanlış olarak ilgili mekanlarda çekilmiş fotoğraflar üzerinde belirtilmiştir. Elde ettiğimiz veriler bundan böyle ülkemizdeki eğitim yapılarında kullanılması gereken ilkeler, alınması gereken önlemler konusuyla ilgili önemli sonuçlar içermektedir. Circulation areas in buildings are the spaces used by people with various and different problems. Within the architectural planning process, the arrangement of the circulation areas inside and around the building come at the beginning of the process. A smooth, accurate and rational transportation system solution to the designed areas constitutes a very important criterion or even the essence of architectural design. Circulation areas in and around the building within the transportation system of the places are examined under seven headings as; building entrance pathway, doors (gates), stairs and elevators, common toilets, floor coverings, head rescue height and parking ramp and its access. These areas must be designed so that they become understandable, practical and able to respond to the different needs of users who have access to different features regardless of age and talent. This study focuses on the importance of designing circulation areas in accordance with accessibility principles. With the help of a disabled person who is a Ph.D. student in an existing building the conditions were examined regarding the circulation of the disabled the results were indicated on the photographs taken in the relevant places as true and false. The data we have obtained now contain important conclusions regarding the principles to be used in the educational structures in our country and the precautions to be taken.
Collections