Now showing items 121-140 of 1255

    • Kurumsal markaların tüketicilerin satın alma davranışı üzerine etkisi ve uygulama 

      Acar, Serpil (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırma tüketicilerin kurumsal marka algısını ölçmek ve kurumsal markaların tüketicilerin satın alma davranışı üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. Araştırmanın materyalini, İstanbul ili, Kadıköy ...
    • Türkiye`de banka reklamcılığının tüketiciler üzerindeki etkisi ve örnek olarak Türkiye İş Bankası reklamlarının incelenmesi 

      Akal, Yiğit (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu araştırmanın amacı, tüketicilerin, bankacılık ürün ve hizmetlerini kullanmalarında ve onları seçmelerinde banka reklamlarının etkisinin olup olmadığına açıklık getirmektir. Bu konunun araştırılabilmesi için ? banka ...
    • Uluslararası finansal kriz sonrası IMF Dünya Bankası ve DTÖ`nün yeniden yapılandırılma süreci ve gelişmekte olan ülkelere etkisi 

      Serindağ, Ekin Hazal (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Uluslar arası Para Fonu, Dünya Bankası, Dünya Ticaret Örgütü uluslar arası ekonomik sistemin en önemli kuruluşları olarak faaliyet göstermektedir. 2007-2009 yılları arasında gerçekleşen küresel krizin etkisiyle, bu ...
    • Sözlü ve sözsüz iletişimde liderlerin mesajları kullanımının itibar ve imaj yönetimine etkisi 

      Türksezer, Büşra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çağımızda bilginin bu kadar değerlenmesi sonucu bir takım değişiklikler meydana gelmiştir. Artık salt okur- yazar olmak yeterli değildir. Çünkü günümüzde bir kişiyi doğru anlamak istiyorsak onun sözlü iletişimi kadar sözsüz ...
    • E-pazarlama etkinliklerinin tüketici davranışına etkileri ve bir uygulama 

      Öztrak, Leyla (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada internette pazarlama etkinlikleri ele alınmış bu faaliyetlerin işletmenin pazarlama çalışmalarına faydaları ve tüketiciler üzerine etkileri açıklanmaya çalışılmıştır, veriler online alışveriş yapan tüketicilerden ...
    • Otomotiv sektöründe yabancı sermaye yatırımları ve Türk ekonomisine etkilerinin değerlendirilmesi; 2010 örneği 

      Yurtseven, Beraet Berna (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Türkiye'de otomotiv sanayi, gelen yabancı sermayeli yatırımların da katkısı ile hızla gelişmiştir. Türk otomotiv sanayi yüksek kapasitesi, geniş ürün yelpazesi, kalitesi, kaliteli insan kaynağı ve yüksek standartlarıyla ...
    • Aracı kurumlarda bağımsız denetim uygulaması 

      Kayacik, İlknur (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Aracı kurumlar sermaye piyasalarında işletmelerin halka arz yolluyla satmak istedikleri sermaye piyasası araçlarını tasarruf sahiplerine duyurulmasına yardımcı olan işletmelerdir. Aracı kurumlar sermaye piyasasında satıcılar ...
    • Avrupa Birliği İdare Hukukunda şeffaflık ilkesi ve Türk Hukukuna yansımaları 

      Çelik, Zeynep (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada Avrupa Birliği İdare Hukukunda egemen olan ?şeffaflık ilkesi? ve bu ilkenin etkileri bütünsel bir anlayışla incelenmektedir. Klasik bürokrasi egemen yönetim anlayışının yerini alan ?şeffaf yönetim? algısının ...
    • Elektronik ticaretin pazarlama stratejilerine etkileri 

      Koçer, Mustafa (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Günümüzde gelişen internet teknolojileri sayesinde geleneksel pazarlama karşısında elektronik pazarlamanın kullanımı ve verimliliği hızla artmaktadır. Bu tez çalışmasında elektronik ticaretin, işletmelerin pazarlama ...
    • Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde Türkiye finansal raporlama standartlarının kullanımı 

      Bayram, Muzaffer (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulu, Temmuz 2009'da KOBİ'ler için Finansal Raporlama Standardını yayınlamıştır. Türkiye Muhasebe Standartları Kurulu' da Kasım 2010'da bu standartların Türkçe ...
    • KOBİ`lerde uluslararası raporlama standartları 

      Şenel, Kadriye Müjde (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışma 2013 yılında uygulanmaya başlayacak Türk Ticaret Kanunu'nda belirtilen Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler için Finansal Raporlama Standartlarını incelemeye yönelik hazırlanmıştır. 2009 yılında UMSK tarafından ...
    • Türkiye`de portföy yatırımlarını belirleyen tercihler 

      Üstün, Firdevs (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Gelişmişlik seviyesinin en belirgin unsuru ekonomik kalkınmadır. Ekonomikkalkınmayı sağlamak için ise en önemli basamak yatırım ve yatırımcı kanalına sahipolmak gerekliliğidir. Çalışmanın konusunu da içeren yatırım tercihleri, ...
    • Maddi duran varlık standardının Türk vergi sistemiyle karşılaştırılması 

      Nergiz, Ramazan (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      01.Temmuz 2012 tarihinde yeni Türk Ticaret Kanununun yürürlüğe girmesiyleUluslararası Muhasebe Standartlarını esas alan Türkiye Muhasebe Standartları zorunluhale getirilecektir. Bu durum ülkemizin uluslararası arenada mali ...
    • Türkiye`de elektronik ticaret ve e-ticaretin KOBİ`ler üzerindeki etkisi 

      Şimşek, Serdar (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      İçinde bulunduğumuz 21.yyda meydana gelen teknolojik gelişmeler, özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derece hızlı bir gelişim göstermesi bilgi toplumunun oluşmasına büyük katkı sağlamıştır. Bilgi toplumunda ...
    • Hizmet sektöründe eğitim kurumlarının markalaşması: Türkiye`deki üniversitelere yönelik bir araştırma 

      Ekici, Semra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Ulusal ve uluslararası rekabetin arttığı koşullar altında dünyanın dört bir yanındaki üniversiteler, kendilerini farklılaştırmak, öğrencileri ve akademik personeli çekmek için benzersiz bir tanım arayışına başlamışlardır. ...
    • Hisse bazlı ödemelere ilişkin TFRS-2 standardı 

      Şahin, Ahizer (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Bu çalışmada, Türkiye finansal raporlama standartları ve TFRS-2 yorum 19 üzerinde durularak hisse bazlı ödemeler standardının işletmelere olan etkileri ve yorum 19 ile bu standarda açıklama getirilmiştir. bu standart ...
    • Perakende sektöründe yeşil pazarlamanın önemi 

      İriç, Esra (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Son yıllarda dünyada yaşanan çevre ile ilgili değişimlerin etkileri birçok kavramla birlikte yeşil pazarlama kavramının önemini arttırmıştır. Bu nedenle işletmeler çevreye en az zarar veren uygulamaları benimsemeye ...
    • Avrupa`daki ikiz kriz ve Türk bankacılık sektörüne etkisi 

      Hizmetli, Mehmet Burak (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Çalışmada 2008 yılında Amerika Birleşik Devletleri'nde başlayan ve daha sonra Avrupa Birliği ülkelerine yayılan kriz ile, bu krizlerin Türk bankacılık sistemi üzerindeki etkisi incelenmiştir. Öncelikle finansal krizlerin ...
    • Türkiye`de Bireylerin Portföy Yatırımı Tercihleri 

      Üstün, Firdevs (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-03-10)
      Türkiye' de yaşayan bireysel yatırımcıların yatırım tercihi yaparken göz önünde bulundurduğu her faktör ve tercihler hakkında bir tez çalışmasıdır.
    • Bankacılık sektöründe problemli krediler ve ekonomi üzerindeki etkileri 

      Akman, Şeyma (İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-08-06)
      Problemli kredilerin tüm dünyada her geçen gün artması ve bankaları krize sürüklemesi, ülke ekonomilerini derinden sarsması, bankaların kredi yönetimi ve problemli kredileri önceden tahmin etme konusunda çalışmalar yapmaya ...