Sosyal medyanın toplumsal hayata etkileri ve yeni medya ile oluşan yeni iletişim dili
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sosyal medyanın toplumsal hayata olan etkileri ve yeni medya ile oluşan yeni iletişim diline ilişkin sosyal medya, dolayısıyla yeni medya kullanıcılarının teknolojik gelişmelere yönelik verdiği tepkilerin incelenmesidir. Yapılan araştırmada, teknolojinin gelişimine paralel olarak dijitalleşen hayatların toplumsal etkileri, sosyal medya ve yeni medya araçlarıyla şekillenen yeni toplumsal olgulara değinilmiştir. Bireylerin güncel hayatına etki eden durumlar, yeni medyayla oluşan yoruma açık iletişim biçimleri, yeni iletişim diline uyarlanan bir düzlemde sosyal medyanın insanlığı evrimleştirdiği bir süreçten geçildiğine vurgu yapılmıştır. Bu bağlamda, sosyal medya ortamlarında bulunan kişilerin teknolojinin kullanımı, güvenlik, mahremiyet ve gözetim altında tutulduğu varsayımı konularına da değinilmiştir. Ayrıca sanal ile gerçeği iç içe geçiren çoğu durumların da dijitalleşen toplumun teknolojik aygıtlara dönük tutumlarını etkilediğinin altı çizilmiştir.Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama deseni esas alınmıştır. Araştırmanın örneklemini Denizli il merkezinde (Merkezefendi ve Pamukkale merkez ilçeleri) yaşayan 422 kişi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen `Sosyal Medyanın Etkileri ve Yeni İletişim Diline Yönelik Bilgi Anketi` ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde; İki bağımsız grup (örneğin medeni durum) arasındaki farklılıklar `Bağımsız Örneklem T-testi` ile incelenmiştir. İkiden fazla bağımsız grup (örneğin eğitim durumu) arasındaki farklılıklara ise `Tek Yönlü Varyans Analizi (one way ANOVA)` ile bakılmıştır. Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) sonucunda farklılık çıkması durumunda ise farklılığın hangi gruptan kaynaklandığını tespit etmek için `Tukey Çoklu Karşılaştırma Testi`nden yararlanılmıştır.Bu çerçevede araştırma sonucunda sosyal medyanın etkileri ve yeni iletişim diline yönelik hazırlanan bilgi anketiyle, toplumun sosyal medya ve dolayısıyla yeni medya platformlarından etkilendiği, bu ortamlarda yeni bir iletişim dilinin ve deyimlerinin ortaya çıkmasından etkilendiği bunun yanında bu duruma etki ettiği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Sosyal medya, yeni medya, yeni iletişim dili, iletişim, dijitalleşme, toplum, teknoloji The aim of this study is to investigate the effects of social media on social life and the social media and new media users' reactions to technological developments related to the new language of communication with new media. In this research, the social effects of digitalized lives parallel to the development of technology, new social phenomena shaped by social media and new media tools are mentioned. It is emphasized that the situations that affect the current life of individuals, the forms of communication open to interpretation formed with the new media, a process in which social media evolves humanity on a plane adapted to the new language of communication is emphasized. In this context, the issue of the assumption that people in social media environments are being held under the use of technology, security, privacy and surveillance are also addressed. In addition, it is underlined that most situations that intertwine virtual and reality affect the attitudes of digitalized society towards technological devices.In the research, relational survey design, which is one of the quantitative research methods, was used. The sample of the study consists of 422 people living in Denizli city center (Merkezefendi and Pamukkale central districts). The data obtained from the research were collected with the Information Questionnaire for the Effects of Social Media and New Communication Language developed by the researcher. In the analysis of the data obtained in the study; Differences between two independent groups (eg marital status) were examined with `Independent Sample T-test`. Differences between more than two independent groups (eg education level) were analyzed by `One Way ANOVA`. `Tukey Multiple Comparison Test was used to determine from which group the difference arises as a result of One-Way ANOVA. As a result of the research, it was seen that the society was affected by social media and thus new media platforms with the information questionnaire prepared about the effects of social media and new communication language, and it was influenced by the emergence of a new communication language and idioms in these environments as well as affecting this situation.Keywords: Social Media, New Media, Language of New Communication, Communication, Digitization, Society, Technology
Collections