Proje yönetiminde ekip birlikteliği ile iş doyumu arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz işletme organizasyonları karlılık, rekabet ve sürdürülebilirlik için çalışan motivasyonu ve doyumu üzerine odaklanmaktadır. Çeşitli iş sahalarında faaliyet gösteren işletmelerin her biri ayrı ihtisas alanlarına yönelmekte bu noktada özellikle uzun vade ve proje odaklı çalışan inşaat sektörü firmalarında ekip çalışması zaruri hale gelmektedir. Ekip birlikteliği, birbirinden farklı özellikteki çalışanların aynı amaç doğrultusunda iş birliği içinde çalışması şeklinde tanımlanabilir. Diğer yandan çalışanların iş doyumunu sağlama hususu da firmaların verimliliğini etkilemektedir. İş doyumu çalışanın çalışma şartlarından ve görevinden memnuniyeti şeklinde özetlenebilirken; sorun yaratan iş doyumsuzluğu ise, işin yapılış şartları ve işte kullanılan donanımın yetersizliği, maddi imkanların sınırlılığı, takdir edilme ve sosyal saygınlığın yoksunluğu şeklinde ifade edilebilir. Firmalar her çalışanı kabiliyeti doğrultusunda bölümlerde görevlendirilip bir enerji oluşturulabilirse hem ekip birlikteliğinin kalitesi arttıracaktır, hem de böylelikle çalışanın iş doyumunu da sağlamış olacaktır.Proje yönetiminde ekip birlikteliği ve iş doyumu arasındaki ilişkinin irdelendiği çalışmada; katılımcılara Ekip Çalışması Tutum Ölçeği ve ardından JSS-İş doyum ölçeği uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen verilerin IBM SPSS 17 paket programı yardımıyla geçerlilik, güvenilirlik analizleri yapılmıştır. İki farklı ölçeğin değerleri karşılaştırıldığında aralarındaki korelasyona ilişkin yorumlar nihayetinde, ekip birlikteliği ve iş doyumu arasında pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Today's business organizations focus on the motivation and satisfaction of working for profitability, competition and sustainability. Each of the enterprises operating in various fields of business are oriented to separate specialization areas and teamwork is becoming essential in the construction sector firms, which are especially long term and project oriented. Team cohesion can be defined as working in cooperation with the same purpose for the employees of different characteristics. On the other hand, the business satisfaction of employees is also affecting the efficiency of firms. The job satisfaction can be summarized as the employee's working conditions and his/her position; The problem of business insativeness can be expressed in the form of the work conditions and the lack of hardware used at work, the limitation of the material opportunities, the appreciation and the deprivation of social dignity. Firms can be assigned to departments in accordance with the ability of each employee to create an energy, and will improve the quality of team cohesion, as well as provide the employee's job satisfaction.In the study of the relationship between team cohesion and job satisfaction in project management is examined. The participants were administered team work attitude scale and then Job Satisfaction scale. The validity and reliability analyzes of the data obtained from the scales were performed with the help of IBM SPSS 17 package program. When the values of two different scales are compared, we can say that there is a positive relationship between team cohesion and job satisfaction.
Collections