Devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarının incelenmesi (İstanbul ili Sultangazi ilçesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma devlet okullarında görev yapan eğitim yöneticilerinin hizmet içi eğitim etkinliklerine ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada cinsiyet, medeni durum, eğitim durumu, görev yapılan eğitim kademesi, görev, toplam hizmet yılı, yaş, hizmet içi eğitime katılma sayısı ve hizmet içi eğitimlerin yeri değişkenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin tutumlarda anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığı ve bu değişkenlerin hizmet içi eğitime ilişkin tutumların anlamlı birer yordayıcısı olup olmadığı alt problemler bağlamında ele alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Karasolak (2013) tarafından geliştirilen `Hizmet İçi Eğitim Etkinliklerine İlişkin Tutum Ölçeği` ve araştırmacı tarafından oluşturulan `Kişisel Bilgiler` formu kullanılmıştır. Araştırmaya İstanbul İli Sultangazi ilçesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında devlet okullarında görev yapan 269 eğitim yöneticisi katılmıştır. Araştırma verileri SPSS istatistik programı ile analiz edilmiştir. `Cinsiyet`, `Medeni Durum`, `Eğitim Durumu`, `Görev`, `Hizmet İçi Eğitim Sayısı` ve Hizmet İçi Eğitim Yeri` değişkenleri için Bağımsız Örneklem t Testi, `Görev Yapılan Eğitim Kademesi`, `Yaş` ve `Hizmet Süresi` değişenleri için ise Tek Yönlü ANOVA Testi uygulanmıştır. Eğitim yöneticilerine ait demografik özelliklerin hizmet içi eğitim tutumlarının anlamlı yordayıcısı olup olmadıklarını belirlemek amacıyla ise, basit doğrusal ve çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırmada; kadın eğitim yöneticilerinin erkeklere, okul müdürlerinin müdür yardımcılarına, yüksek lisans mezunlarının lisans mezunlarına, il içinde hizmet içi eğitime katılanların hem il içinde hem de il dışında katılanlara ve 6 ve üzeri sayıda hizmet içi eğitime katılanların 1-5 arası sayıda hizmet içi eğitime katılanlara göre hizmet içi eğitime ilişkin tutumlarının daha olumlu olduğu; cinsiyet, görev, eğitim durumu, hizmet içi eğitim sayısı ve hizmet içi eğitim yeri değişkenlerinin hizmet içi eğitime ilişkin tutumları yordadığı bulguları elde edilmiştir. Hizmet içi eğitime ilişkin tutumların eğitim yöneticilerinin medeni durumlarına, görev yaptıkları eğitim kademesine, mesleki kıdemlerine ve yaşlarına göre ise farklılaşmadığı ve bu değişkenlerin hizmet içi eğitime ilişkin tutumların anlamlı yordayıcısı olmadığı anlaşılmıştır. This research aims to determine the attitudes towards in-service training of headmasters, who are working in state-run schools.It is handled if gender,marital status,educational status, tasked education institution, years of seniority, total year of service, age, number of participating in in-service training, the place of in-service training variables differentiate in the context of subproblems and also whether these variables are a significant predictor of attitudes towards in-service training are discussed in the context of sub-problems.The data of the researh were collected by using the `Attitude Scale On In-service Training (ASIST)` developed by Karasolak (2013) and `Personal Data Form` developed by the researcher. 269 headmasters, who are working in state-run schools in Sultangazi District in Istanbul in 2018-2019 academic year participated in this research. Data of the research were analyzed with SPSS(Statistical Package for the Social Sciences) statistic programme. For `Gender`, `Marital Status`, `Educational Status`,`Task`, `Number of In-service Training` and `Place Of In-service Training` variables, Independent Sample T Test was used, and for `Tasked Education Institution`, `Age` and `Seniority` variables, One Way ANOVA Test was used. Simple linear and multiple regression analyzes were conducted in order to determine whether the demographic characteristics of educational administrators were significant predictors of attitudes towards in-service training. According to the results of the search it was found that the attitudes of female headmasters are more positive than the attitudes of male headmasters,the attitudes of headmasters than the attitudes of the deputy directors (of school), the attitudes of the headmasters having master degree than the ones having bachelor's degree, the attitudes of the headmasters who participated in the in-service training in the province than the ones who participated in in-service training both in the province and out of the province, the attitudes of the headmasters who participated in in-service training six times and more than the ones who participated in the in-service training between once and five times and also gender, task, educational status, number of in-service training and in-service training location predicted attitudes towards in-service training. It was clearly understood that attitudes towards in-service training didn't differ according to the marital status of the education managers, their education level, their seniority and age, and these variables weren't significant predictors of the attitudes towards in-service training. The attitudes towards in-service training don't differentiate in terms of marital status, tasked education institution, years of seniority and ages of education administrators.
Collections