Bir sınır-mekan olarak Anayurt Oteli ve Zebercet
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yusuf Atılgan'ın Anayurt Oteli (1973) adlı romanı hakkında günümüze kadar yapılmış birçok okuma ve eleştiri mevcuttur. Tüm bu incelemelerin ortak noktasının romanın ana karakteri Zebercet'e odaklanan ve Zebercet üzerinden bir birey-devlet ilişkisi eşliğinde yapıldığı fikrine dayanan bu tez, Anayurt Oteli'ne öncelikli olarak mekan üzerinden bakmayı amaçlamaktadır. Anayurt Oteli'ne, romana da adını veren oteli merkeze alarak yapılacak böylesi bir inceleme, romana yaklaşımın hareket çizgisini tersine çevirmek, Zebercet karakterinin bu mekan içinde kurulmuş bir bireyselliğe karşılık geldiğini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmaktadır. Kamusal ve özel alan açısından arada duran bir mekan oluşuyla `otel`in roman içindeki önemi, yaşamını -aynı zamanda içinde doğup büyümüş olduğu- denetimli bir özel alana karşılık gelen otelde geçiren ve bu mekan tarafından koşullanan Zebercet'e öncelikli olarak okunduğunda kendini açığa çıkarmaktadır. Tez süresince, Anayurt Oteli'nden hareketle, Zebercet'i yaratan bu mekanın hangi koşullar eşliğinde nasıl işlediği sorusu akılda tutularak; Michel Foucault'nun biyo-politika kavramı ve Giorgio Agamben'in çıplak yaşam kavramı etrafında modern devlet üzerine düşünülmektedir. Until today, a lot of reading and critique have been made on Yusuf Atılgan's novel Motherland Hotel (1973). Holding the idea of all these analyses are commonly based on Zebercet, who is the main character of the novel, and are commonly made in company with the individual-State relation on the basis of Zebercet, this thesis, aims to approach to the novel by initially analyzing the space. This kind of an interpretation of the novel, which is mainly focused on the space, is made on the purpose of reversing the thinking movement, more precisely in order to indicate that Zebercet's character corresponds to an individual settled in this particular space. Hotel's importance, as a space, which stands between the public space and private space, makes itself more visible when it is read initially to Zebercet, who lived his whole life -where he was born and raised- in this hotel that corresponds to a controlled private space. Throughout this thesis, with reference to Motherland Hotel, the question of `how and under which circumstances does this space -which creates Zebercet as a character- function` will be kept in mind and will be thinking on modern state along with Michel Foucault's `bio-politics` and Giorgio Agamben's `bare life` concepts.
Collections