The factors that affect intention of shoppers to buy fmcg products on e-commerce
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnternetin evrimi ve İnternet Sunucuları Ağı'nın (World Wide Web) gelişimi ile birlikte elektronik ticaret, ticaret dünyası için yeni bir ticari alışveriş şekli ve müşteriler için de yeni bir alışveriş yöntemi olarak oluştu. Elektronik ticaretin belli başlı avantajları ve dezavantajları var. Avantajlara örnek olarak çevrimiçi mağazalara sınırsız ulaşım olanağı, kolay ve pratik şekilde birçok alternatif arasında fiyat karşılaştırması yapılabilme ve çevrimiçi satıcılar tarafından müşterilere sunulan fiyat indirimleri verilebilirken, diğer yandan dezavantajlara örnek olarak da çevrimiçi ödeme sistemlerindeki ve çevrimiçi bilgi ortamlarındaki kişisel bilgilerin korunmasına yönelik endişeler verilebilir. Tüm bu avantaj ve dezavantajlarla birlikte elektronik ticaret işi hem gelişen ülkelerde hem de gelişmekte olan ülkelerde çok hızlı şekilde büyümeye devam ediyor. Bu tez çalışmasında, literatürdeki ilgili akademik kaynaklar incelenerek ve konuyla ilgili hipotezlerle oluşturulan detaylı akademik araştırma ile Türkiye'de alışverişçilerin Hızlı Tüketim Ürünleri'ni çevrimiçi satın alma niyetlerini etkileyebilecek faktörler incelendi. Bu faktörler iki ana bölüme ayrıldı. Birinci bölümde, çevrimiçi satıcıya güveni etkileyebilecek çevrimiçi alışveriş deneyimi, fiyat promosyonları, ürün bilgileri ve alışverişçi yorumları yer alırken; ikinci bölümde ise, markaya güveni etkileyebilecek marka değeri ve markanın çevrimiçi ortamda yaptıkları iletişim yer aldı. Yapılan akademik araştırma gösteriyor ki fiyat indirimleri güçlü bir şekilde çevrimiçi satıcıya olan güveni etkilerken, markanın çevrimiçi ortamda yaptığı iletişim de güçlü şekilde markaya olan güveni etkiliyor. Bu faktörlerden etkilenen hem çevrimiçi satıcıya olan güvenin hem de markaya olan güvenin ise alışverişçilerin Hızlı Tüketim Ürünleri'ni çevrimiçi alışverişte satın alma niyetlerini pozitif olarak etkilediği görülüyor. After the evolution of Internet and the advancement of the World Wide Web, e-commerce has been created as the new form of retail transaction and as a new way of shopping for customers. Among all advantages such as limitless accessibility for online stores, easy and practical price comparisons among many alternatives, monetary advantages offering by online shoppers, and disadvantages such as concerns of customers on security of financial transaction systems and private information on online servers, e-commerce business is rapidly growing year by year in developed and developing countries. In the study, the factors that can affect online purchase intention of shoppers to buy Fast Moving Consumer Goods (FMCG) products on e-commerce in Turkey has been investigated by related literature and comprehensive research that include hypotheses regarding these factors' impacts on online purchase intention for FMCG products. These factors as independent variables have been classified in two main parts: factors that can affect trust in online seller, which are purchasing experience, price promotions, product information and shopper reviews; and factors that can affect trust in brand, which are perceived brand equity and digital communication of brand. The findings on research study revealed that price promotions are strongly effective on trust in online seller and digital communication of brand is strongly effective on trust in brand, while both trust in online seller and trust in brand positively affecting online purchase intention for FMCG products.
Collections