A scaling/quantifying project for assessing digital skills in participatory culture: A Turkish case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez katılımcı kültür ortamında dijital yetkinliklerin değerlendirilmesi amacıyla yürütülen bir ölçeklendirme/sayısallaştırma projesidir. Bu analizde ölçeklendirme çalışmasının uygulaması için vaka incelemesi yaklaşımı kullanılmış olup analizin odağında Türkiye'de yakın zamanda mezun olmuş lise öğrencileri bulunmaktadır. Bu bağlamda araştırma çalışması, medya okuryazarlığı ve özellikle dijital okuryazarlık ile ilgili çeşitli kavramları, bu yapıların Türk toplumunda katılımcı kültürü nasıl etkilediğine bağlı olarak değerlendirmektedir. Analizde kullanılan popülasyon, Türk toplumundaki gençler, özellikle de 18 ve 22 yaşları arasındaki yeni mezunlardır. Bu yaşlar arasındaki gençlerin çoğu üniversite öğrencisidir ya da liseden mezun olmuşlardır. Elde edilen sonuçlar, dijital yetkinliklerin, dünya geneli ile karşılaştırıldığında Türkiye gibi yüksek düzeyde medya okuryazarlığı becerileri olan bir katılımcı kültürde nüfusun önemli bir bölümünde dijital yetkinliğin yaygınlığını doğrulamaktadır. Geliştirilmiş olan ölçeğin vaka analizine uygulanmış halinin sonuçları iki farklı açıdan önemlidir. Bunlardan biri dijital okuryazarlığa erişim açısından gruplar karşılaştırıldığında beceriler arasındaki farktır. 18-22 yaş arasındaki dijital yetkinlik düzeyleri Oyun, Simülasyon, Performans ve Faydalanma arasında anlamlı bir fark vardır. Bu farklılık erkekler lehinedir. 18-22 yaş arası lise türüne göre Simülasyon ve Müzakere yetkinlikleri açısından dijital yeceri düzeyleri arasında da anlamlı bir fark bulunmaktadır. Simülasyon yetkinliği açısından, özel okullardan mezun olan öğrencilerin alt ölçek puanları daha yüksektir. Müzakere yetkinliği açısından ise devlet okullarının mezunlarının dijital yetkinlik düzeyleri daha yüksek görünmektedir. The dissertation is a scaling project undertaken for the purpose of assessing the digital skills in a participatory culture. The approach in this dissertation is to form a scale for measurement and apply the formed scale to a case study, whereby the focus of the analysis is on Turkey as a country. In this regard, the research study evaluates various concepts relating to digital skills, and digital literacy, with regard to how these constructs is affected and affect the participatory culture within the Turkish community for demystifying the inner nature of digital skills. The study population used in this analysis is for the youngsters in the Turkish community, specifically those aged between 18 years and 22 years of age. Around this period, most of the Turkish youngsters are usually still in college, and as such, most of the participants are university and college students or newly graduates. The results are important from two different perspective. One is access to digital literacy and the skills level difference between groups. There is a significant difference between the digital competence levels of Play, Simulation, Performance and Appropriation between the ages of 18-22. These differences are in favor of men. There is also significant difference between the levels of Digital Skills related to Simulation and Negotiation according to the type of high school graduates between the ages of 18-22. In terms of simulation, the subscale scores of the students who graduated from private schools were high. In terms of negotiation, the subscale scores of graduates of public schools were high.
Collections