Belediyelerde halkla ilişkiler ve Beyaz Masa: İstanbul Büyükşehir Belediyesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Demokratik ülkelerde mahalli idareler özellikle de belediyeler, halka karşı sorumlu ve saygılı bir yönetim anlayışına sahip olmanın yanında üstlendiği vazifeleri layıkıyla yerine getirebilmesi için halkın güvenine, saygısına ve desteğine her zaman ihtiyaç duymaktadır. Belediyeler belirledikleri hedeflerine ulaşma noktasında sundukları kamusal hizmetlerin, vatandaşların taleplerini karşılayacak şekilde etkin ve verimli olabilmesi için ''halkla ilişkiler'' kavramı gündeme gelmektedir.Vatandaş odaklı yönetim anlayışını benimsemiş toplumlarda `Halkla İlişkiler ve Beyaz Masa` yerel yönetimlerin önemli bir parçası olarak kabul edilmektedir. Bunun esas nedeni belediye ile halk arasında köprü vazifesi görmesidir. Halkla ilişkiler ve Beyaz Masa faaliyetleri ile sunulan kamusal hizmetlerin kalitesi artarken halkın güven ve desteğinin kazanılmasını da sağlar. Belediyeler halkın olumsuz tepkisini almamak ve sundukları hizmetleri halkın beklentileri doğrultusunda hayata geçirebilmek için halkla ilişkiler faaliyetlerine daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Halkla ilişikiler faaliyetlerinde en çok Beyaz Masadan faydalanırlar. Beyaz Masa vatandaşların yaşadıkları kentle ilgili çeşitli başvuru kanallarıyla talep, şikâyet ve görüşlerini alarak kısa sürede çözüme kavuşturulmasını amaçlayan bir birimdir. Bu bağlamda belediyenin halkla bağlantısını sağlayan en önemli ve etkili bir araç olarak kabul edilmektedir.Anahtar Kelimeler: Mahalli İdareler, Beyaz Masa, İstanbul Büyükşehir Belediyesi In democratic countries, local governments, especially municipalities, need the trust, respect and support of the people in order to carry out their duties properly, as well as having a responsible and respectful management approach to the public. The concept of 'public relations' comes up in order to ensure that the public services offered by municipalities are efficient and efficient in meeting the demands of citizens.Public relations and the help desk are an important part of local governments in communities that have adopted a citizen-oriented management approach. The main reason for this is that it serves as a bridge between the municipality and the people. While the quality of public services offered through public relations and help desk activities is increasing, it also enables the public to gain trust and support.Municipalities need more public relations activities so that they can implement the services they offer in order to avoid negative reactions to the public. Public relations benefit most from the help desk in their activities. The help desk is a unit that aims to resolve citizens demands, complaints and opinions through various application channels related to the city they live in and to solve them in a short time. In this context, it is considered to be the most important and effective tool that provides the public connection of the municipality.Keywords: Local Governments, Help Desk, Istanbul Metropolitan Municipality
Collections