Bilgi evlerinde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaşların görüşlerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal belediyecilik kapsamında her geçen gün sayısı artan Bilgi Evleri; ülkemizde genellikle ilköğretim ve ortaöğretim kademesindeki öğrencilerin, akademik ve sosyal başarısına okul dışındaki zamanlarda destek vermeyi amaçlayan ve ilçe belediyelerince hizmet veren eğitim kurumlarıdır. Alan yazın incelendiğinde, Bakırköy Belediyesi Bilgi Evi haricinde ulaşılan tüm Bilgi Evleri'nde lise giriş sınavına hazırlık kursları olduğu görülmüştür. Bilgi Evleri'nde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaş görüşlerini belirlemek amacıyla,2018-2019 eğitim-öğretim yılı güz döneminde İstanbul ilinde bir Bilgi Evi'nde 8. Sınıf paydaşlarına yönelik 5 öğretmen, 5 veli ve 10 öğrenciden oluşan çalışma grubu ile Bilgi Evinde uygulanan eğitim programlarına yönelik paydaş görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel yöntemlerinden durum çalışması deseni uygulanmıştır. Bilgi Evi paydaşları olan öğretmen, öğrenci ve veli ile birebir görüşme yapılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Öğretmen, öğrenci ve veliler için yedişer soru hazırlanmıştır. Veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Elde edilen sonuçlar;`Bilgi Evleri'ndeki Lise Giriş Sınavına Hazırlık Kurslarının Tercih Edilme Sebeplerine Yönelik Paydaş Görüşlerine İlişkin Bulgular`, ` Bilgi Evi'nde Uygulanan Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Paydaş Görüşlerinden Elde Edilen Bulgular`, `Bilgi Evi'nde Uygulanan Öğretim Materyallerine Yönelik Paydaş Görüşlerinden Elde Edilen Bulgular` ve `Bilgi Evi'nde Uygulanan Kulüp Faaliyetleri Ve Etkinliklere Yönelik Paydaş Görüşlerinden Elde Edilen Bulgular` olmak üzere dört başlıkta incelenmiştir. Arştırmanın bulgularına göre; Bilgi Evi kurslarının, tercih edilmesinde en çok katılımın olumlu imaj, en az katılımın ise ulaşım kolaylığı olduğu; eğitim faaliyetlerinde konu tekrarının en çok belirtilen görüş; öğretim materyallerinde en çok katılımın esnek çalışabilme; kulüp faaliyetleri ve etkinliklerde ise sosyalleşmenin en çok belirtilen görüş olduğu tespit edilmiştir. Knowledge houses, which have been increasing in number every day within the scope of social municipality, are educational institutions in Turkey served by the district municipalities and that aim to support academic and social successs among primarily elementary and secondary school students outside the school time. When the literatüre is examined, it is seen that all the knowledge houses, with which were communicated except the Bakırköy Municipality Knowledge House, have preparatory courses for high school entrance exam. In order to determine the stakeholder views regarding the curriculum implemented in the Knowledge House, a study was conducted on the 8th grade stakeholders in a knowledge house in İstanbul in the fall semester of the 2018-2019 academic year, with the participation of 5 teachers, 5 parents and 10 students. One-to-one interviews were conducted with teacher, student and parent stakeholders of the knowledge House and the data were collected using a semi-structured interview form. Seven questions were prepared for teachers, students and parents. Data were analyzed by content analysis. Findings were analyzed under four sections: Findings on Stakeholder Views on the Reasons for Choosing Knowledge House High School Entrance Exam Preparation Courses, Findings on Stakeholder Views on the Knowledge House Curriculum and Student Academic Success, Findings on Stakeholder Opinions on Knowledge House Curriculum Materials, and Findings on Stakeholder Opinions Regarding Clubs and Activities at the Knowledge House.
Collections