Holistic analysis of postgraduate theses on foreign language teaching in Turkey with actor-technic perspective 1987-2017
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dil öğretiminde yeni metodları geliştirmenin en etkili yollarından birisi bilim dünyası ve uygulayıcıları arasında koordinasyon ve bütünlüğü sağlamaktır. Bu çalışmada, yabancı dil öğretimi üzerine yapılan lisansüstü tezlerin analizi yapılarak hangi alanlara odaklanıldığı, hangi konuların problemli olarak algılandığı, sözkonusu konuların nasıl değiştiği ve tarihsel süreç içinde nasıl tartışıldığı, problemli olarak görülen alanların yıllara göre dağılımının nasıl olduğu, problemlerin nasıl geliştiği ve tartışıldığı aktör teknik ekseninden bütüncül analiz ile detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Yabancı dil öğretiminde nelerin problem olarak algılandığı ve bu durumun tarihsel süreç içerisinde nasıl bir döngü takip ettiği konuya ilişkin mevcut durumun ortaya konması suretiyle dil öğretimine ilişkin gelecekte yapılacak akademik çalışmalara yön verilmesi anlamında büyük önem taşımaktadır. Yabancı dil öğretimine ilişkin çalışmaların alana, eğitim kurumlarına ve uygulama alanına katkılarının olduğu oranda bireysel ve kurumsal anlamda önlemler alınarak Türkiye'de yabancı dillerin etkili şekilde kullanımında yaşanan sorunlara ilişkin farkındalık artacak ve öğretimde farklı metot ve tekniklerin kullanımında değişim süreci gündeme gelecektir. Bu çalışma,yabancı dil öğretimi alanında çalışan akademisyenler için kendi alanlarındaki lisansüstü çalışmaların hangi konularda yoğunlaştığını, hangi alanda sorunların daha yoğun yaşandığını gözlemlemeleri açısından da önemlidir. Bilimsel yayınlar tür, başlık, üniversite, bölüm, içerik, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuçlar ve önerileri bağlamında incelenerek analiz edilmiştir. Yabancı dil öğretimi ile ilgili ne kadar fazla çalışma yapılır ve bu çalışmalar alana, eğitim kurumlarına ve uygulama alanlarına ne kadar fazla katkıda bulunur ise, kurumlarla ilgili o kadar fazla gelişme gerçekleşir. Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'de yabancı dil öğretimi üzerine yayınlanan lisansüstü tezleri incelemektir. Araştırma evrenini Türkiye'de yabancı dil öğretimine ilişkin 1987-2017 yılları arasında yayınlanmış 302 lisansüstü tezden oluşmuştur. Çalışmada evren, örneklem olarak kullanıldığından, araştırma bir tam sayım çalışmasıdır. Tezlerin 244'u yüksek lisans, 58'si doktora tezidir. Başlıklar, türler, üniversiteler, bölümler, içerikler, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuçlar ve önerileri olarak 8 kategoride bütüncül analiz ile aktör-teknik (öğretmen, öğrenci) açışından analiz edilmiştir. Kodlamalar bu kategoriler doğrultusunda yapılmıştır. Analizler doğrultusunda sonuçlar tartışılıp elde edilen bulguların ışığında Türkiye'deki yabancı dil öğretimi ile ilgili araştırma ve uygulamaya dönük somut öneriler sunulmuştur. Bu çalışma, Türkiye'de yabancı dil öğretimi hakkında kapsamlı bir rapor ve analiz sunarak Türkiye'deki bu sorunlu alan için yeni çözümler konusunda araştırmacılara ilham vererek faydalı bir amaca hizmet etmektedir.Anahtar Kelimeler: Yabancı dil, Lisansüstü tezler, Bütüncül Analiz, Aktör-teknik Perspektif One of the most effective ways to develop new methods in language teaching is to provide integrity and coordination between science and practitioners. In this study, an analysis of the postgraduate theses on foreign language teaching by investigating what areas were focused on, which subjects were perceived as problematic, how the subjects in question changed and were discussed in the historical period, how the distribution of fields seen as problematic was by years, how the problems evolved and discussed was dealt with in detail by holistic analysis with actor-technic perspective. What is perceived as a problem in foreign language teaching and how it follows a cycle in the historical process are of great importance in terms of shaping the future studies on foreign language teaching by revealing the current situation on the subject. This analysis will arouse awareness regarding problems in using foreign languages effectively in Turkey and new methods and technics in foreign language teaching will be put on agenda. This study is of significance for academics who work on foreign language teaching in terms of observing the problematic issues and identifying which subjects were emphased in postgraduate studies.The more studies about foreign language teaching are done and contribute useful insights for the field, educational organizations and application areas, the more improvements about organizations are made. The general objective of this research is to analyze published postgraduate theses on foreign language teaching in Turkey. Scientific publications were analysed in terms of types, titles, context, universities, institutes, language, method (research design/research sample/data collection tools), findings and interpretations, results and suggestions. Population is composed of 302 postgraduate theses on foreign language teaching published between 1987-2017. Research is a study of complete inventory for population is used as sample in this study. 244 theses are master's theses, 58 theses are PhD theses. The data was analysed under eight categories based on the actor-technic perspective (teacher, student) with holistic analysis. Codes were developed according to these categories. The results were discussed and concrete suggestions related to research and application were made in light of the findings. Academics who do research on foreign language teaching will benefit from this study for it presents a comprehensive report and analysis about foreign language teaching in Turkey and serves a useful purpose in inspiring the researchers about new solutions to this problematic area in Turkey.Key Words: Foreign language, Postgraduate Theses, Holistic Analysis, Actor-Technic Perspective
Collections