Impact of statistical measures of quality on business projects performance
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, işletmelerin projelerindeki TQM Uygulamaları, İstatistiksel Ölçütler ve Performans (Finansal, Yenilik ve Operasyon) arasındaki ilişkiyi ve etkinliğini göstermek, değerlendirmek ve bu alanlara odaklanarak performansı artırmak için yollar bulmaktır. İş projelerinin performansını artırmak için TQM Uygulamalarının ve İstatistiksel Ölçütlerin kullanılması.İstanbul'da 283 katılımcıdan veriler toplandı. Çalışma modeline dayanarak Türk firmalarında yapılan örneklemelerde Sosyal Bilimler için İstatistik Paketi yazılımı kullanıldı. Bu yazılım ile frekans dağılım tabloları, anket çizelgeleri (bölüm A) ve ayrıca korelasyon, R-Kare, ANOVA ve anket için Regresyon Analizi (bölüm B) kullanarak örneklemeler gerçekleştirildi. Sonuçlar, işletmelerde TQM Uygulamaları, İstatistiksel Ölçütler ve Performans (Mali, İnovasyon ve İşletme) arasındaki ilişkinin olumlu olduğunu göstermektedir.Tanımlayıcı yaklaşımın kullanılarak yapılan bu çalışma, İstanbul'daki işletmelerin demografik profili hakkındadır. Ve hipotezin testinde TQM maddeleri kullanıldı. Veri toplamada Five-Point Likert ölçeği anketi anketi benimsenmiştir ve anket sonucu çıkan 0.998 değeri tüm maddelerin güvenilirlik istatistiklerine gere mükemmeldir. Bu çalışma, İstanbul'daki işletmelerin demografik profilini incelemek için tanımlayıcı yaklaşımın kullanıldığı ve TQM maddelerinin hipotezi test etmek için geliştirdiği, beş puanlık Likert ölçeği anketinin veri toplama için benimsemiş, tüm maddelerin güvenilirlik istatistiklerini mükemmelleştirdiğini ortaya koymuştur. yani, 0.998, değişkenler arasındaki ilişkiyi ölçmek için korelasyon testi kullandı. TQM uygulamalarının işletme projelerinin Finansal, Operasyon ve İnovasyon Performansı üzerindeki etkisini göstermek için Regresyon analizi R-Square yorumlaması, ANOVA kullandı. İstatistiksel analiz ayrıca bu modelin sonuçlarını ve önerileri gösterdi.Anahtar kelimeler TQM Uygulamaları, İstatistiksel Ölçütler, Finansal Performans, Yenilik Performansı, İşletme Performansı, İş Projeleri The purpose and aim of this research are to show and evaluate the relationship and the effectiveness between TQM Practices, Statistical Measures, and Financial, Innovation, and Operational performance respectively in business projects at firms. In addition to finding ways to improve the performance through focuses on how to use TQM Practices and Statistical Measures to improve performance of business projects.Data were collected from 283 respondents in Istanbul, sample of Turkish firms based on the study model data were examined using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS) software by applying frequency distribution tables also bar charts of questionnaire (part A) and further correlation, R-Square, ANOVA and Regression Analysis for questionnaire (part B). Results show that the relationship between TQM Practices, Statistical Measures, and Performance (Financial, Innovation, and Operation) in the firms is positive.This study has analyzed through descriptive approach that was used to study about demographic profile of business in Istanbul, and TQM items have been developed to test the hypothesis. Five-point Likert scale questionnaire has been adopted for data collection, the reliability statistics of all items was 0.998 which is excellent, in order to measure the relationship among variables correlation a test was used, regression analysis R-Square interpretation, ANOVA was used to show the impact of TQM Practices on Financial, Operations, and Innovation Performance of the business projects. Statistical analysis also showed results and suggestions for this model.Keywords: TQM Practices, Statistical Measures, Financial Performance, Innovation Performance, Operation Performance, Business Projects
Collections