أثر القرائن في تعليم قواعد اللغة العربية والإعراب لغير الناطقين بها
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde hafızlık yapan yabancı öğrenciler özellikle Türk öğrencilerimiz, Kuran'ı Arapça olarak ezberliyor fakat anlayamıyorlar. Bu sebeple ben bu çalışmada `YABANCILARA ARAPÇA DİBİLGİSİ KURALLARININ ÖĞRETİLMESİNDE KARİNELERİN ROLÜ` nü ele aldım.Öğretmenin çeşitli yöntemler, stratejiler ve teknikler kullanması ile Arap olmayan öğrenciler arasında tahlil, terkip, anlama veya özümseme gibi öğrencinin zihinsel becerilerinin gelişimi arasında pozitif bir ilişki vardır. Arap olmayan ve Arapça öğrenen öğrencilerin akli kabiliyetlerinin geliştirilmesi, anlama ve idrak yönünden kabiliyetlerin kullanılması çeşitli alıştırmalarla gerçekleştirilir ve ben de bu araştırmada bu strateji ve tekniklerin bir örneğini vermeye çalıştım. Bu Araştırmamız, metnin manasını anlamadan ezberleme yöntemi ile yeni yöntem arasındaki farkı bulmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmamızda kuralların öğretimi ve karineler yoluyla kelimeler arasındaki ilişkiyi anlama kuramından bahsediyoruz. Karinelerin uygulanması kuramı öğrenciye analiz ve sentez becerisi kazandırır. Aynı zamanda ona metinleri anlama becerisi de kazandırır. Bundan dolayı araştırmanın büyük bir öneme sahip olduğu görülüyor.Araştırma konusu, Arap olmayan öğrencilerin sonuçlandırma gibi akli kabiliyetlerinin kullanılması yöntemlerine ve manayı anlamadan sadece ezbere dayalı durumdan kaçınılmasına dair üstad Tammam Hassan, Üstat Fahreddin Kabave, Üstat Mustafa Çatal ve diğer muasır alimlerin etkilendiği karineler kuramına dayanmaktadır.ANAHATAR KELİMELERİ: Karine –Tahlil -Terkip – Sonuçlandırma – Beceri. These days, foreign students, mainly Turkish students, memorize Qur'an without understanding its meaning. That is why I tried in this study to help them get the meaning of what they read by applying Qarina (evidence) of Arabic grammar so they can understand the target text. There is a positive correlation between the teacher use of different methods, strategies and techniques, and the development of intellectual skills of non-Arabic speaking student such as analysis and synthesis, understanding and comprehension. The intellectual development is achieved through a variety of drills and exercises. This paper introduces an example of these strategies and techniques. The objective of this research is to find the difference between memorizing Qur'an using Qarina and the traditional way of memorizing it without understanding the meaning. In this research, we discuss the theory of comprehending the grammar and meaning of the text and the relation between them through Qarina. In fact, applying Qarina theory enables students to analyze, synthesize and detect the meaning of the targeted text, in addition to understanding key words. This research adopted the experimental approach methodology.In fact, this research has been conducted in Ihramji Zadah, a private school for education and memorizing Qur'an in Turkey, Istanbul, a Turkish high school of Turkish students memorizing Qur'an. The field work took a month; summer term 2018/2019.We used the following key terms: Qarina (evidence) – analysis – synthesis – detection - skill.
Collections