Show simple item record

dc.contributor.advisorİrfanoğlu, Müge
dc.contributor.authorAl-Awadhi, Reem Mohammed Othman
dc.date.accessioned2020-12-04T17:40:39Z
dc.date.available2020-12-04T17:40:39Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2020-07-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/94413
dc.description.abstractMarkayı tanıtmak ve terfi etmek için ticari reklamlarda ünlüleri kullanmak marka imajını destekleyen kurumlar arasında yaygın bir uygulama olarak düşünülmektedir. Ünlülerin reklamlarda rol alması stratejisinin çok sayıda tüketiciye ulaşmak için popüler ve etkili bir yol olduğu değerlendirilmektedir. Bu stratejinin başarısı ve popülaritesi konusunda pazarlamacılar uzun zamandır, ünlüler ile verilen mesajların daha çok dikkat çekmeyi başardığı, bazı tüketiciler için satın alma eğilimi olasılığı ve çağrışımı yaptığına inanmaktadırlar. Bu araştırma Yemenli tüketicilerin, ünlülerin reklamlarda rol alması algısını açıklığa kavuşturmaktadır ve ünlülerin niteliklerinin (Güvenilirlik, Uzmanlık, Çekicilik, ve Sevilebilirlik) marka imajı bağlamında Yemenli tüketicilerin satın alma eğilimi üzerindeki etkilerini ve hatta marka imajının tüketicilerin satın alma eğilimi üzerindeki direk etkisini ele almaktadır. Araştırmanın evreni Yemen'den tespit edilmiştir; toplam 282 kişi ankete katılmıştır. Bu araştırmada, değişkenler arasındaki ilişkiliyi ortaya koymak için Yapısal Eşitlik Modeli kullanılmıştır. Bu çalışma ile ilgili bazı hipotezler (ünlülerin uzmanlığı, ünlülerin sevilebilirliği) kabul edilirken ki ünlülerin uzmanlığı marka imajı bağlamında tüketicilerin satın alma eğilimi üzerinde en güçlü etkiye sahip olmuştur; bazılarını da (ünlülerin güvenilirliği, ünlülerin çekiciliği) reddetmiştir. Aynı zamanda marka imajı ile tüketicilerin satın alma eğilimi arasında anlamlı ve direk bir ilişki olduğunu ortaya konmuştur.
dc.description.abstractUsing celebrities in commercial advertisements for introducing or promoting the brand considered a common practice among organizations to support the brand image. Celebrity endorsement strategy is considered as a popular and influential way to reach to a huge number of the consumer. The success and popularity of this strategy for a long time making marketers believe that messages delivered by celebrities accomplish a high degree of attention, recall and possibly intent of purchase for some consumers. This research clarifies how do Yemeni consumers perceive celebrity endorsement and studies the influence of celebrity attributes' (Trustworthiness, Expertise, Attractiveness and likeability) on Yemeni consumer's purchase intention in terms of brand image — moreover, the direct impact of the brand image on consumer purchase intention. The survey community was identified in Yemen; a total of 282 respondents have collected. This research used structural equation modelling (SEM) to demonstrate the relationship between variables, some hypotheses associated with this study were accepted (celebrity expertise, celebrity likeability) where celebrity expertise had the strongest impact on the intent of purchase for the consumer in terms of brand image. While the others were rejected (celebrity trustworthiness, celebrity attractiveness), it also found there is a significant and direct correlation between brand image and purchase intention of the consumer.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleImpact of celebrity endorsement on Yemeni consumer`s purchase intention in term of brand image
dc.title.alternativeÜnlülerin reklamlarda rol almasının marka imajı bağlamında Yemenli tüketicilerin satın alma eğilimi üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-07
dc.contributor.departmentİşletme (İngilizce) Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10328711
dc.publisher.instituteLisansüstü Eğitim Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid626585
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİşletme Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess