An investigation into learners` perceptions of learner autonomy at tertiary level
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özerk öğrenme eğitimde son yıllarda popüler olan bir kavramdır. Bazı öğretmenler, öğrenme sürecinden öğrencilerin önemli bir rol alması gerektiğine inanırken, diğerleri öğrencinin dil öğrenimindeki rolünü göz ardı etmektedir. Başarılı öğrenciler öğrenme süreci ile ilgili sorumluluk almakta ve ne öğreneceği ve nasıl öğreneceği ile ilgili olarak öğretmenle birlikte kararlar alabilmektedir. Ancak, dil öğreniminde bazı başarısız öğrenciler öğrenme sürecinde etkin rol oynamadığı için çeşitli sorunlarla karşılaşmaktadır. Bu yüzden, bu çalışma üniversite de eğitim alan öğrencilerin sorumluluk, yetenek, motivasyon, sınıf içi ve sınıf dışı etkinliklere katılmasını içeren özerk öğrenme ile ilgili algılarını ölçmeyi amaçlamaktadır. Bu algıyı belirlemek için nicel araştırma yöntemi olarak, İngilizce öğretmenliği alanında eğitim alan 110 öğrencinin katıldığı bir Likert tipi tutum ölçeği kullanıldı. Araştırmanın sonuçlarına göre, katılımcıların çoğu yabancı dil gelişiminde öğretmenden bağımsız olarak özerk öğrenmenin gerekli olduğunu vurgulamaktadır. Bu da tutum belirleme ölçeğine katılanların yabancı dil öğreniminde etkin bir rol oynadığını göstermektedir. Ancak, az sayıda öğrenci dil öğreniminde öğretmene dayandıklarını ve bağımsız olarak dil çalışması yapamadıklarını belirtmektedir. Öğretmenler yabancı dil öğreniminde daha başarılı sonuçlara ulaşabilmek için özerk olarak öğrenmeyi önemsemeli ve öğrencileri bu konuda eğitmelidir. Öğrenciler bir başkasının güdümünden ziyade kendi kendini yönlendirebilmelidir.Anahtar Kelimeler: Özerk Öğrenme, Motivasyon, Sorumluluk, Strateji, Eğitim, Başarılı Learner autonomy has gained popularity over recent years. While some teachers do not hand over responsibility for learning, others acknowledge the role of learners in language learning. Successful learners like to take responsibility for their own learning process and make decisions about what to learn and how to learn. However, some less successful students have no self-agency or autonomy. There seems to be a problem with learners and learning. Hence, this study aims at identifying learners' perceptions of learner autonomy involving responsibilities, abilities, motivation, and in-class, out-of-class activities and behaviours. As a quantitative data collection method, a questionnaire in which 110 students participated was conducted to gather and analyse the data. The findings of the study revealed the fact that the majority of the participants were autonomous English learners. They were aware of whose responsibility it was- the teacher's or the learner's. They were also able to make decisions about the content and methodology, have a high level of motivation to learn and enjoy participating in-and out-of-class activities. However, the minority of these participants tended to rely on their teacher and did not study English independently. They held teachers responsible for the learning process, so they did not spend a lot of time studying English on their own and did not develop strategies to succeed in learning English. Teachers should foster learner autonomy and train learners to become more autonomous. Learners need to be self-directed and self-agent rather than spoon-fed. Keywords: Learner Autonomy, Motivation, Responsibility, Strategy, Train, Successful
Collections