Factors influencing consumers attitude towards e-commerce purchase decision through online shopping for university students in palestine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
E-ticaret, elektronik ortamda gerçekleştirilen bir ticarettir. Elektronik ortamda ticarete neden olan veya ticareti etkileyen tüm işlemler e-ticaret olarak kabul edilebilmektedir. E-ticaret, her türlü alışveriş için- mal, hizmet, para- son derece önemlidir. Bu ticaret türü pek çok farklı bölgedeki müşteriye, yedi gün ve yirmi dört saat kesintisiz işlem yapma imkanı sağlamaktadır. E-ticaret, geleneksel alışverişten çok daha hayati olan ve çok daha ucuz olabilen yenilikçi bir yapıya sahiptir. Aynı zamanda, e-ticaret yoluyla çok daha büyük bir müşteri kitlesine ulaşılabilmesi mümkündür. Ayrıca, tüketici özellikleri ve karar süreci analiz edilerek, tüketicinin satın alma davranışı da etkilenebilmektedir. E-ticaretin iş, finans ve sosyal yaşam gibi birçok etki alanı bulunmaktadır. Güçlü ve dinamik bir ticari yapıya ve geniş bir kapsama sahiptir. E-ticaretin bu özellikleri, küresel anlamda farklı ülkelere ulaşılabilmesini kolaylaştırmaktadır. Bu araştırmada, Filistin'deki üniversite öğrencileri için online alışveriş yoluyla tüketicinin e-ticaret satın alma kararına ilişkin tutumunu etkileyen faktörler incelenmiştir. Veriler SPSS İstatistiksel analiz programı kullanılarak analiz edilmiştir. Önce frekans dağılımı ve ortalama gibi tanımlayıcı istatistikler incelenmiş, ardından Korelasyon Katsayısı, Anlamlılık Testleri, Tek Yönlü ANOVA Testi ve T testi yapılmıştır. Analizler sonucunda araştırmanın on yedi hipotezinden altısı kabul edilmiştir. Bulgulara göre, satıcıların güvenilirliğinin olmaması, ürün iadesinde zorluk, ürün teslim alımında bekleme, malların iyi tanımlanması, kredi kartı işlemleri riski, ödemesi yapılan ürünü alamama riski ve öğrencilerin çevrimiçi alışverişe karşı tutumu arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Tüketici Satın Alma Kararı, E-ticaret, Elektronik Ticaret, Online Alışveriş E-commerce is the trade that is taken place within the electronic environment. All exercises that occur within the electronic environment that cause or affect trade can be considered as e-commerce. E-commerce is extremely important for all type of exchanges; goods, services, money. This form of trade enables customers in many different regions to trade seven-days and twenty-four hours without interruption. E-commerce has an innovative structure that is much more vital than regular exchange and can be much less expensive. It is also possible to reach a much larger customer base through e-commerce. In addition, the purchasing behavior of the consumer can be affected analyzing the consumer's characteristics and decision process. E-commerce has many impact areas such as business, financial and social life. It has a powerful and dynamic commercial structure, and a broad scope. These features of e-commerce make it easier to reach diverse countries in global inferences. In this research, factors influencing consumer's attitude towards e-commerce purchasing decision through online shopping for university students in Palestine is examined. The data were analyzed using SPSS Statistical analysis program. Firstly descriptive statistics like frequency distribution and mean were examined, then Correlation Coefficient, Significant Tests, One Way ANOVA Test, and T-test were conducted. As a result of the analyzes six of the seventeen hypotheses of this research were accepted. According to the findings it was found that, there is a significant relationship between the lack of trustworthiness of vendors, difficulty in returning products, waiting to receive the product, good description of goods, the risk of credit card transactions, the risk of not getting what is paid for, and the attitude of students towards online shopping.Keywords: Consumer Purchasing Decision, E-commerce, Electronic Commerce, Online Shopping
Collections