Okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dijital araç, gereç ve uygulamaların gün geçtikçe değişik tür, kapsam ve etkide olanlarının üretiliyor ve kullanılıyor olmasının dijital bağımlılığı da güncel çalışmalarla incelenmesini bir zorunluluk olarak ortaya koymaktadır. Böyle bir rolü üstlenme niyetiyle bu çalışma gerçekleştirilmiştir Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılık seviyelerini ortaya koymak ve bu bağlamda demografik değişkenlerin öğretmenlerin dijital bağımlılıklarında anlamlı bir farklılığa neden olup olmadığını incelemektir. Araştırmanın örneklemini İstanbul ili Esenyurt ilçesinde okullarda görev yapan 120 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada demografik bilgi formu ve dijital bağımlılık ölçeği kullanılmıştır.Veri toplama araçları ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına sayısal ifade olarak girilmiş ve bu veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı (SPSS 25) kullanılarak istatistiksel analizleri yapılmıştır.Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin dijital bağımlılık puanlarının sosyo-ekonomik durum, en çok kullanılan dijital araç, dijital aracı kullanım amacı, günlük ortalama internet kullanma süresi değişkenlerine göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi öğretmenliği, dijital bağımlılık, bağımlılık The rapid increase in production and utilization of new digital devices and applications of varying sorts, extents and effects, induce a necessity for detailed and up-to-date researches regarding `digital addiction`. This study aims at undertaking such role. Aim of this study was to determine the levels of digital dependence of preschool teachers and to examine whether demographic variables in this context lead to a significant difference in teachers ' digital dependence. The sample consists of 120 pre-school teachers working in schools in Esenyurt district of Istanbul province. Demographic data form and digital dependency scale were used in the research.Data obtained by data collection tools were entered into computer environment as numerical expression and statistical analyses were made using the statistical package program for Social Sciences (SPSS 25).As a result of the research, it was determined that the digital dependency scores of preschool teachers differed according to socio-economic status, the most used digital tool, the purpose of using the digital tool, and the average daily internet usage time variables.Keycwords: Preschool teaching, digital dependency, dependency
Collections