Dijital oyunlarda propaganda: `Call of duty world war 2` oyununun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETPropaganda kavramının kökeni insanlık tarihine kadar uzanmaktadır. İnsanoğlu var olduğu günden beri propaganda faaliyetlerinde bulunmuştur. Bu faaliyetler zaman içerisinde farklı araçlar ile gerçekleştirilmişse de özündeki amaç çoğu zaman benzerlik göstermiştir. İnsanoğlu her zaman kendi fikir, duygu ve düşüncelerini karşısındaki birey ya da topluluklara empoze etmek istemiştir. Bu empoze etme faaliyeti kimi zaman bilinçli ve planlı olduğu gibi bazen de plansız bir şekilde gelişmektedir. İnsanoğlu bu süreçleri yönetirken her zaman en büyük destekçisi iletişim araçları olarak kabul edilmektedir. Bu iletişim araçlarının hemen her dönemde birer propaganda aracı olarak da görüldüğü aşikardır. İletişim teknolojilerindeki gelişmeler beraberinde propaganda araçlarında da farklılıklar oluşmasına neden olmuştur. Bu teknolojik gelişmeler propaganda faaliyetlerinin yayılma hızlarında ve etki alanlarında da önemli değişimlere neden olmuştur. Bu çalışmada, propaganda faaliyetlerinin iletişim teknolojilerindeki gelişmelere nasıl ayak uydurduğu ve günümüzde bu faaliyetlerin dijital oyun mecrası aracılığı ile hangi boyutlarda ve nasıl devam ettirildiği üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, iletişim kavramı, iletişim tarihi, propaganda tarihi, propaganda çeşitleri ve propaganda araçlarının yanı sıra dijitalleşme, dijital oyun ve oyun kavramları üzerinde de durulmuş, literatür taraması yapılarak bu kavramlar açıklanmıştır. Araştırmada dijital oyun ve propaganda ilişkisini ortaya koymak amacıyla, Call Of Duty World War 2 oyunu özelinde içerik analizi ve göstergebilim analizi yapılmıştır. CODWW2 oyunu içerisinde bulunan sembollere değinilmiş ve oyunun içerisinde propaganda faaliyetlerini nasıl işlendiğine bu sahnelere yer verilerek saptamalarda bulunulmuştur. ABSTRACTThe origin of the concept of propaganda comes into being from the beginning of the human history. Human beings have been engaged in propaganda since the existence of humankind. Although these activities were carried out with different tools in the course of time, the aims were often shown similarities. Humankind is always wanted to impose their own ideas, feelings and thoughts to another individuals or communities. These imposing activities can develop consciously and planned and sometimes it can be unplanned. Communication instruments and media are the main supporters of the imposing activity process. These instruments are seen as propaganda tools in almost every period. Advances in communication technologies have led to differences in propaganda tools. These developments have also led the propagation rates and affects. In this study, it is emphasized how propaganda activities keep pace with the development of communication technologies and how these activities carried out through digital game media. In this context, the concept of communication, history of communication, history of propaganda, propaganda types, propaganda instruments/tools, digitalization, digital games and game concepts have been emphasized. In the research, content analysis and semiotic analysis of Call of Duty World War 2 have been done for revealing the relationship between digital games and propaganda. The symbols of Call of Duty World War 2 were mentioned and the scenes were analyzed.
Collections