Okul öncesinden ilkokula geçişte öğretmenlerin karşılaştığı sorunların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, okul öncesinden ilkokula geçişte sınıf öğretmenlerinin ve okul öncesi öğretmenlerinin çocuklarda karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini ortaya çıkartmayı amaçlamaktadır. Nitel araştırma deseninin uygulandığı bu çalışmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile elde edilmiştir. Görüşme soruları araştırma probleminin çözümünü destekleyecek şekilde ilgili literatürden faydalanılarak araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Hazırlanan görüşme formu 11'i sınıf öğretmeni 3'ü okul öncesi öğretmeni olmak üzere toplam 14 öğretmene uygulanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yoluyla çözümlenmiş ve bu doğrultuda katılımcıların sıklıkla tekrar ettikleri görüşlerini ve çarpıcı ifadelerini ortaya çıkarmak amacıyla doğrudan alıntılamalara yer verilmiştir.Araştırmadan elde edilen bulgulara bakıldığında öğretmenlerin; çocukların motor gelişimi; ince ve kaba motor beceriler, sosyal ve duygusal gelişimi; duygulara yönelik beceriler, ilişkiyi başlatma ve sürdürme becerileri ve okul yaşantısı ile ilgili beceriler, dil gelişimi; konuşma bozukluğu ve sözlü iletişim becerileri, öz bakım becerisi; tuvalet becerisi, giyinme-soyunma becerisi, kişisel temizlik becerisi, yemek ile ilgili araç-gereç kullanma becerisi, kişisel eşyalarını koruma becerisi ve aile tutumundan kaynaklı aile yapıları ve çocuk yetiştirme (pedagojik) konusundaki yetersizlik sorunlarıyla karşılaştıkları görülmüştür.Araştırma sonunda birinci sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitim alan çocukların bu kurumlardan tam donanımlı gelmediklerini ifade ettikleri görülmektedir. Çocukların okul öncesi eğitimde motor gelişim, dil gelişim, öz bakım becerileri konusunda daha fazla desteklenmesi önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Motor Beceriler, Bilişsel, Sosyal-Duygusal, Öz bakım, Geçiş This study aims to determine the views of classroom teachers and preschool teachers about the problems they encounter in children during the transition from kindergarten to primary education. In this study where qualitative research design was performed, the data were obtained by interview method. Interview questions were developed by the researcher using the literature of interest to support the solution of the research problem. The interview form was applied to a total of 14 teachers, 11 of whom were classroom teachers and 3 were preschool teachers. The data obtained were analyzed through descriptive analysis and direct quotations were used to reveal the frequently repeated views and striking expressions of the participants.Considering the findings obtained from the research—motor development of children; fine and gross motor skills, social and emotional development; emotional skills, skills to start and maintain the relationship and skills related to school life, language development; speech disorders and verbal communication skills, self-care skills; it was observed that they faced problems related to toilet structures, dressing-undressing skills, personal cleaning skills, food-related equipment, ability to protect personal belongings, and family structures and pedagogical problems due to family attitude.At the end of the research, the first grade teachers stated that the children who received pre-school education did not come fully equip with skills. It is recommended that children be supported more in motor development, language development and self-care skills in preschool education.Keyword: Motor Skills, Cognitive, Social-Emotional, Self-care, Transition
Collections