An application of repeat sales methodology on Turkish real estate
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada, Türkiye'de gayrimenkul satış tekrar satış metodolojisinin uygulanmasını inceledi. Bu çalışmada 2010M1'den 2018M11'e kadar olan ikincil veriler kullanılmıştır. Aylık veriler çıkarılmış ve Türkiye verilerinin istatistiksel sayfasından alınmıştır. Tahmin tekniği olarak betimsel ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Analizden elde edilen bulgular, bağımsız değişkenlerin 7.886041 katsayısı ile sabit olarak konut fiyat endeksi negatif olduğunu göstermiştir. Bu, çalışma dönemi boyunca Türkiye'de HHPI, NHPI ve EHPI'nın konut fiyat endeksi üzerinde olumsuz fakat anlamlı bir etkisinin olduğu anlamına gelir. Çalışma, yeni konut fiyat endeksinin Türkiye'de konut fiyat endeksi üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkiye sahip olduğu sonucuna varmıştır. Ayrıca, hedonik konut fiyat endeksinin olumlu bir etkiye sahip olduğu ancak çalışma döneminde anlamlı olmadığı sonucuna varmıştır. Ayrıca, mevcut konut fiyat endeksinin Türkiye'de konut fiyat endeksi üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Tekrar Satış, Hedonik Fiyat, Türkiye, Emlak The study examined the application of repeat sales methodology on real estate in Turkey. Secondary data were used in this study which span from 2010M1 to 2018M11. The monthly data were extracted and sourced from the statistical page of Turkish data. Descriptive and regression analyses were used as the estimation techniques.The findings from the analysis revealed that the independent variables have negative sign that is house price index is negative at constant with 7.886041 coefficient. This means that, at constant there is a negative but significant effect of HHPI, NHPI and EHPI on house price index in Turkey during the study period. The study concluded that that new house price index had a positive and significant effect on house price index in Turkey. It also concluded that hedonic house price index had a positive effect but it is not significant during the study period. Furthermore, it was concluded that existing house price index revealed a positive and significance effect on house price index in Turkey.Keywords: Repeat Sales, Hedonic Price, Turkey, Real Estate
Collections